logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۸۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد دانشگاه:

آمریکا قادر به حمله نظامی علیه ایران نیست/مشکلات لحظه ای باعث روی گرداندن مردم از نظام نمی شود

آمریکا-قادر-به-حمله-نظامی-علیه-ایران-نیست-مشکلات-لحظه-ای-باعث-روی-گرداندن-مردم-از-نظام-نمی-شود

استاد دانشگاه گفت: آمریکا در خصوص حمله نظامی به ایران، نه مایل است نه قادر.

به گزارش موج رسا; ابومحمد عسگرخانی در همایش واکاوی علمی چالش های رابطه بین ایران و آمریکا، با اشاره به اینکه آمریکا دشمن دیرینه و قدیمی ایران است،اظهار داشت: رئیس جمهور این کشور، دنیا را به ۳ قسمت تقسیم کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در گروه اول ایران را جزو دشمنان خود را قرار داده است،افزود: دوستان این کشور در گروه دوم و دشمنان متحد در گروه سوم قرار دارند .

این استاد دانشگاه افزود: آمریکا تمام قوای نظامی ،اقتصادی و فرهنگی خود را صرف تغییر نظام در گروه اول کرده است.

عسگرخانی تصریح کرد: امنیت، فرهنگ و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران گزینه های مورد هدف آمریکا  است و این کشور سعی دارد با آسیب رساندن به این عرصه ها ایران را فلج کند.

وی افزود: آمریکا در عرصه امنیتی سپاه و بسیج و در عرصه فرهنگی ولایت فقیه راهدف گرفته و در عرصه اقتصادی تحریم ها را مدنظر دارد.

 این استاد دانشگاه یادآور شد: این کشور معتقد است اگر عرصه امنیتی و نظامی را هدف قرار دهد سریعتر به نتیجه میرسد.

عسگرخانی در خصوص گروه دوم که دوستان خودش است، گفت: آمریکا کشورهایی که با خویش متحد هستند، تحت فشار قرار می دهد تا اقدامی بر علیه ایران انجام دهند.

وی افزود: کشور های گروه سوم نیز در کنار دشمنی ،با آمریکا متحد هستند،به طوری که قوانین و ضوابطی علیه دولت ایران دارند که به نفع آمریکا است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تمام تلاش این کشور خدشه دار کردن مشروعیت نظامی ایران است، افزود:آمریکا در خصوص حمله نظامی به ایران، نه مایل است نه قادر.

عسگری یادآور شد: این کشور تلاش می کند صادرات نفتی ایران را به صفر رسانده و از ورود و خروج کشتی ها به بنادر ایران جلوگیری کند اما این امر تحقق نمی یابد چرا که نیاز به محاصره دریایی است و این موضوع یعنی اولین گام برای اعلان جنگ و آمریکا مایل به اعلان جنگ نیست.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران با وجود مشکلات و مسائل اقتصادی موجود در کشور همواره پشتیبان و یاور ولایت فقیه هستند و این مشکلات لحظه ای باعث روی گرداندن آنها از نظام نمی شود.//ف

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر