logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۸۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه تخصصی بانوان زنجان مطرح شد؛

تسهیلات اشتغالزایی به تناسب مهارت به متقاضیان ارائه شود/افزایش 100 درصدی اعتبار حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

تسهیلات-اشتغالزایی-به-تناسب-مهارت-به-متقاضیان-ارائه-شود-افزایش-100-درصدی-اعتبار-حوزه-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان گفت:تسهیلات اشتغالزایی باید به تناسب مهارت ها به افراد متقاضی ارائه شود.

به گزارش موج رسا; کریم ‌الله شعبانی امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان زنجان، اظهار داشت: با توجه به جذب تسهیلات برای اشتغالزایی باید مهارت‌ ها نیز شناسایی شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و مهارت‌آموزی باید در روستاها هم‌زمان با جذب تسهیلات باشد،ادامه داد: باید به تناسب مهارت ها این تسهیلات ارائه شود.

این مسئول نبود اشتغال و ضعف مسائل اقتصادی را موجب شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: ارائه طرح‌های اشتغال می تواند در این زمینه کمک کار باشد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه اعتبارات خوبی به حوزه اشتغال و کارآفرینی با وجود مشکلات تزریق می‌ شود،ادامه داد: آموزش کارآفرینی در جوامع هدف ضعیف است.

شعبانی برضرورت ارتقای کارایی متقاضیان شغل و ارائه آموزش‌های مرتبط تاکید کرد و بیان داشت:باید سیستم سیار مهارت‌آموزی در روستاها پیگیری شود تا شاهد بهبود بسترهای توانمندسازی شویم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به تنظیم روند پرداخت تسهیلات از اجرای نادرست گلایه کرد و گفت: امروز با قشری مواجه هستیم که بدون اقدام برای مهارت‌آموزی و توانمندسازی، تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌ و نمی ‌توانند برنامه‌ ها و اهداف مد نظر خود را به خوبی پیش ببرند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه ایجاد اشتغال و کارآفرینی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی را مبحثی کاملا علمی عنوان کرد و افزود: برخی آسیب های اجتماعی به دلیل نبود شغل و گذران اوقات فراغت به بطالت در افراد بروز کرده است.

مسیح‌الله سلطانی با اشاره به نگاه مطلوب دولت به این بخش،ادامه داد:در سال جاری اعتبار ابلاغی حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی 100 درصد افزایش یافته و از 640 میلیون تومان طی پارسال به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.

این مسئول با اشاره به انتخاب شهرستان ایجرود به عنوان پایلوت  کاهش آسیب‌های اجتماعی،افزود: در مرحله نخست وضعیت اشتغال و توانمندی افراد و خانواده‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر