logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۸۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

برگزاری مسابقه عکس «آسمانی ترین زمینی» به مناسبت اربعین در زنجان

برگزاری-مسابقه-عکس-«آسمانی-ترین-زمینی»-به-مناسبت-اربعین-در-زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین مسابقه عکس «آسمانی ترین زمینی» به مناسبت اربعین حسینی در زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان نخستین مسابقه عکس «آسمانی ترین زمینی» به مناسبت اربعین حسینی منتشر شده است.

وی افزود: این مسابقه با همکاری ستاد بزرگداشت اربعین حسینی (ع) و به منظور توسعه و اشاعه فرهنگ حسینی برگزار می شود.

این مسئول شناسایی هنرمندان ارزشی و همچنین ثبت و ضبط آثار موضوعی را از دیگر اهداف به برگزاری نخستین مسابقه عکس موبایلی در گستره استانی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اولویت ها و اهداف حوزه فرهنگ و هنر در سال 97 و راهبردهای تدوین شده اشاره کرد و گفت: 12 برنامه عملیاتی توسط شورای فرهنگ عمومی شناسایی و به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده که این اولویت ها به شهرستان ها ابلاغ شده است.

 کرباسی با یادآوری اینکه اهمیت شورای فرهنگ و عمومی و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد جزو مهمترین امتیازات این اداره محسوب می شود، گفت: شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان ها هم یکی از امتیازات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها محسوب می گردد که می توان برنامه های فرهنگی و هنری مورد نظر به تصویب رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر ضرورت توجه به خروجی شوراهای فرهنگ عمومی تصریح کرد: برنامه ها براساس گزارش های جامع براساس آمار و ارقام برای ارسال به وزارتخانه متبوع در اختیار اداره کل قرار گیرد.

به گفته وی، اهمیت به شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه های عمومی و ارائه گزارش از برنامه های مربوطه از دیگر موارد مورد تاکید است.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هشت کلان برنامه در استان ها،گفت: شفاف سازی  فرهنگی، انسجام و هماهنگی فعالان فرهنگی، گفتگوی فرهنگی، ارتقای محتوایی تولیدات فرهنگی، هوشنمدسازی مدیریت فرهنگی، بهبود کسب و کار فرهنگی، عمومی سازی دسترسی به بخش های فرهنگی و تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و هنر از جمله این کلان برنامه محوری هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر