logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۸۵۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان استان زنجان:

بهره مندی 3922 مددجوی زنجانی از خدمات مشاوره‌ای

بهره-مندی-3922-مددجوی-زنجانی-از-خدمات-مشاوره‌ای

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سه هزار و 922 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در6 ماهه اول امسال از خدمات مشاوره ای این نهاد بهره مند شدند.

به گزارش موج رسا;هدایت صفری در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی وپیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است اظهار کرد: تقویت بنیان‌های فکری خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد باهدف تحکیم خانواده وتوانمند سازی فکری و فرهنگی آن‌ها از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است.

وی بابیان اینکه تقویت باورهای دینی وایمانی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است. ادامه داد: برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از بهره‌مندی سه هزار 922 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مشاوره‌ای این نهاد در 6‌ماهه امسال خبر داد و گفت: خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف در قالب مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.

وی شناسایی گروه‌های هدف به‌ویژه کودکان در معرض آسیب و ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی خانوارهای با زن سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش آموزان دبیرستانی با برگزاری63جلسه و کارگاه‌های آموزشی اقدامات مهمی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به جامعه هدف انجام داده است.

صفری با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بردرمان ، کم هزینه واثر گذار است، افزود: در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه نیز استفادهمی شود تا با ارائه آموزش‌های گروهی درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده، از آسیب اجتماعی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر