logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۸۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس:

روستاها باید از موهبت معادن برخوردار شوند/ 75 درصد معادن کشور در نقاط روستایی قرار دارند

روستاها-باید-از-موهبت-معادن-برخوردار-شوند-75-درصد-معادن-کشور-در-نقاط-روستایی-قرار-دارند

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با تاکید بر ارائه سمهیه معادن در مناطق روستایی گفت: باید از سمهیه معادن به مناطقی که در آن فعالیت دارد اختصاص یابد.

به گزارش موج رسا; سید مرتضی خاتمی امروز در جلسه شورای معادن با اشاره به اینکه استان زنجان براساس برنامه ششم توسعه یکی از قطب‌های درآمدی معادن در کشور شمرده می‌شود اظهار کرد: در زمینه استخراج و اکتشاف در 5 سال آتی اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برابر بررسی‌ها و پژوهشی که در کشور انجام شده 75 درصد معادن در نقاط روستایی قرار دارند و به گفته همین پژوهشگران که بررسی کردند  کمترین سهمیه شامل روستاییان می‌شود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم ضمن اینکه برای ثروت افزایی و درآمد کشور در این زمینه اهتمام ویژه‌ای اتفاق بیفتد و جزء ناچیزی از این درآمد‌ها صرف زیر ساخت‌های منطقه و خسارت‌هایی که ناشی از فعالیت معادن در منطقه ایجاد شده صرف شود.

وی با اشاره به اینکه در این موارد برخی از سیاست‌گذاریها بر عهده شورای معادن است افزود: باید این شورا کار را به سمتی ببرد که در استان بهره‌ وری اتفاق بیفتد و هم بخش اشتغال نیز تاثیر داشته و هم برای استان ثروت افزایی شود.

خاتمی عنوان کرد: تکالیف اجتماعی این معادن نیز بسیار مهم است گفت: راه ارتباطی که معادن از آنها استفاده می‌کنند و محموله‌هایی که جابه‌جا می‌کنند گاها بالغ براستاندارد تعیین شده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در مسیر گذر ماشین‌های معادن نیز باسکول‌هایی باشد تا استاندارد لازم رعایت شود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با بیان اینکه تردد ماشین‌های سنگین معادن در از بین بردن جاده‌ها موثر هستند بیان کرد: خیلی از راه‌های آسفالت در زنجان وجود دارد که در اثر تردد ماشین‌های معادن آسیب دیدند و مردم منطقه خواهان آسفالت‌ریزی دوباره هستند.

وی با اشاره به اینکه باید معدنکاران خسارت‌های ایجاد کرده را جبران کنند گفت: اگر خسارتی از جمله زیر ساختی در منطقه در اثر فعالیت معادن ایجاد باید جبران شود.

خاتمی در خصوص توزیع سهمیه معادن به صورت متوازن نسبت به منطقه مورد نظر خاطر نشان کرد: این سهمیه را باید به صورت متوازن ببینیم و بیشترین سهم با توازن به جاهایی داده شود که معدنکاران در آن منطقه فعال هستند.

وی بیان کرد: همه ما بر دوام کار تولیدکنندگان و معدنکاران تاکید داریم ولی این موارد هم باید مد نظر قرار گیرد که متاسفانه تا به امروز مفغول مانده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر