logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۸۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره سلامت اداری سازمان استخدامی کشور:

موج نارضایتی عمومی ناشی از مشکلات اقتصادی است/میز خدمت تا پایان سال غیرحضوری می شود

موج-نارضایتی-عمومی-ناشی-از-مشکلات-اقتصادی-است-میز-خدمت-تا-پایان-سال-غیرحضوری-می-شود

رئیس اداره سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان استخدامی و اداری کشور گفت: موج نارضایتی عمومی مردم در گام نخست،نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی است که تبعات آن دامن جامعه را می گیرد.

به گزارش موج رسا; فردین خرازی امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان اظهار داشت: برقراری نظام سالم،عادلانه و عاری از فساد و تبعیض از اهداف مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در این چهار دهه گام های بلندی در راستای ارتقای نظام اسلامی برداشته شده است، افزود: در حالی که این اقدامات و دستاوردها گاهی نادیده گرفته می شود و ضعف ها بیشتر در جامعه مطرح می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه موج نارضایتی عمومی را باید در قالب مثلث ببنیم،افزود: ضلع نخست این مثلث نسبت به نوسانات ارزی و اقتصادی است که تبعات آن دامن جامعه را می گیرد،برمی گردد.

رئیس اداره سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان استخدامی و اداری کشور اعتراض به فساد لجام گسیخته در بخش های دولتی و خصوصی و پایین بودن سلامت اداری در کشور را ضلع دوم این مثلث عنوان کرد و افزود: نارضایتی و اعتراض به عدم پاسخگویی شایسته دستگاه های اجرایی به مطالبات مردم و پایین بودن بهره وری و نادیده گرفتن حقوق مردم در دستگاه های اجرایی،ضلع سوم این مثلث محسوب می شود.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی با چکش کاری های انجام شده در سال 95 ابلاغ شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف این حقوق شهروندی این بود که همه دستگاه های اجرایی برش اداری خود را از منشور در آورده و عملیاتی کنند که سازمان استخدامی اولین سازمانی بود که به این موضوع توجه کرد.

خرازی با بیان اینکه احصای مصادیق حقوق شهروندان در دستگاه های اجرایی از موارد مهم این منشور بود که 11 حق در این زمینه احصا شد، بیان داشت: میز خدمت پنجره واحد خدمت رسانی است و مردم با مراجعه به میز خدمات تمام خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه میز خدمت تا پایان سال باید به میز خدمت غیرحضوری تبدیل شود،افزود: در گام سوم در مواردی که مردم به دریافت خدمت باید به دستگاه های متعددی مراجعه کنند، روابط بین دستگاه ها نیز باید الکترونیکی برقرار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تصمیماتی که در بخش های مختلف اخذ می شود باید به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم برنامه ریزی در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: مردم آزادند از رفتار دولت انتقاد کنند و نباید مردم از انتقاد بترسند و باید زبان آزادی برای بیان انتقاد داشته باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر