logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۸۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور:

عالمای دینی از فکر و اندیشه جامعه مراقبت می‌کنند/ تلاش دشمنان برای بدنام کردن عالمان و مبلغان دین

عالمای-دینی-از-فکر-و-اندیشه-جامعه-مراقبت-می‌کنند-تلاش-دشمنان-برای-بدنام-کردن-عالمان-و-مبلغان-دین

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: همانطور که مرزبانان از مرزهای کشور دفاع می‌کنند؛ عالمای دینی از فکر و اندیشه جامعه مراقبت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; آیت الله حسینی بوشهری، امروز در مراسم نکوداشت عالم ربانی مرحوم حجت الاسلام حاج سید ابوطاهر موسوی علوی با بیان اینکه حجت الاسلام علوی خدمتگزاری صادق، انسانی دلسوز و همگام با انقلاب و نظام و ولایت بود،اظهار داشت: برگزاری چنین نکوداشت هایی برای تکریم از عالمان دین امر مرسوم در بین اقوام و ملل است ولی اسلام هم گام های بلندی در این راستا برداشته است. 

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 آیه در رابطه با تجلیل از علم و عالم در قرآن بیان شده است؛افزود: این مراسم به عنوان تاسی به خداوند، رسول اسلام و تاسی به امامان و پیشوایان دین، قرآن با زبانی رسا می فرماید« میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است» و بین عالمان دین و کسانی که بهره ای از دانش نبرده اند تفاوت از زمین تا آسمان است.

این مقام مسوول برضرورت شناخت عالمان دینی تاکید کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات گرامی‌ترین افراد نزد خداوند پس از معصومین عالمان دینی هستند و خداوند به عزت و جلالش سوگند یاد کرده است که مومنانی که از حضور عالمان دینی در زمین بهره مند می‌شود را در بهشت همنشین عالمان قرار دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه همانطور که مرزبانان از مرزهای کشور دفاع می‌کنند؛ عالمای دینی از فکر و اندیشه جامعه مراقبت می‌کنند؛ادامه داد: زمانی که استکبار و دشمنان تلاش می‌کنند باورها و اعتقادات جامعه را بگیرند، عالمان دینی سینه سپر می‌کنند و شکنجه را به جان می خرند تا دشمنان به مرزهای اعتقادی و باورهای دینی مردم تجاوز نکنند.

 وی با اشاره به اینکه علما و روحانیون باید در عرصه فرهنگی، سیاسی، اعتقادی مقابل نفوذ دشمن را بگیرند، گفت: معصومین در سیره عملی خود به جز سیره گفتاری از عالم تکریم می‌کردند.

آیت الله بوشهری عالمان دین را امانت‌هایی در دستان مردم عنوان کرد و گفت: به دلیل حضور روحانیون در عرصه تبلیغ دین امروز چیزی به نام دین در جامعه وجود داشته و درب مساجد باز است و مردم نماز می‌خوانند.

وی به تلاش دشمنان برای بدنام کردن عالمان و مبلغان دین اشاره کرد و گفت: ارزش‌ها و هنجارها به وسیله عالمان دین در جامعه شکل گرفته است و در طول تاریخ عالمان دینی همچون امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی نشان از عظمت این بزرگان دینی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه عالمان دینی در بُعد اخلاق، تبلیغ و مردم‌داری باید همچون ائمه معصومین رفتار کنند، گفت: عالمان به عنوان مربی جامعه طبق تعبیر قرآن خداترس هستند، ترسی آمیخته با تعظیم دارند.

به گفته وی، مبارزه با بدعت‌های دینی از دیگر ویژگی‌های عالمان دینی است، اجازه نمی‌دهند به نام دین، مکتب و امام حسین(ع) خرافات و بدعت‌ها وارد دین شوند.

 آیت الله بوشهری مردم‌داری را دیگر ویژگی عالمان دینی عنوان کرد و افزود: داشتن فهم عمیق از دین و انتقال به دیگران از دیگر ویژگی های علمای دین است.

 وی خاطرنشان کرد: مرحوم حجت الاسلام علوی حقیقت دین را شجاعانه در عرصه های دین برای شاگردانش مطرح می کرد و قبل از اینکه معلم باشد، مربی بود.  

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز باید روحانیت در زبان و رفتار به گونه ای عمل کند که با مردم باشد، افزود: مردم احساس نکنند که روحانیون رفیق روزهای خوش مردم هستند، روحانیون باید در عمل این موضوع را نشان دهند.

آیت الله بوشهری روحانیون را مدافع ولایت عنوان کرد وگفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب هزینه تعیین کرده است ولی به عظمت انقلاب، امام راحل، رهبری معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه؛ این توطئه نیز خنثی می شود.

وی با اشاره به استعفای نماینده سازمان ملل در آمریکا،بیان داشت:این موضوع نشان می دهد مردم سختی‌ها را به جان می خرند و انقلاب خود را رها نمی کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر