logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرجهاد کشاورزی طارم:

2400 هکتار از راضی کشاورزی طارم به کشت سیب‌زمینی اختصاص می‌یابد

2400-هکتار-از-راضی-کشاورزی-طارم-به-کشت-سیب‌زمینی-اختصاص-می‌یابد

مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به آغاز به کشت محصولات کشاورزی در شهرستان طارم گفت: 2 هزار و 400 هکتار از راضی کشاورزی طارم به کشت سیب‌زمینی اختصاص می‌یابد.

علیرضا عماری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آغاز عملیات کاشت محصول سیب زمینی در شهرستان طارم اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی 96-95 حدود 2 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به زیر کشت سیب زمینی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه برآورد شده است که از این سطح به میزان 54 هزار تن غده سیب زمینی تولید شود گفت: کشت این محصول در شهرستان طارم به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی طارم افزود:  تعداد 2 هزار 800 نفر بهره بردار در این شهرستان مشغول کشت و کار محصول سیب زمینی هستند و از این طریق کسب درآمد می‌شود.

وی افزود: زمان برداشت سيب زميني در شهرستان طارم اوايل خرداد ماه است محصول تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالا در صنایع تبدیلی از جمله تولید چیپس مصرف می‌شود و علاوه بر نیاز شهرستان و استان به سایر نقاط کشور و همچنین کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

وی ابراز کرد: از جمله اقدامات انجام شده توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص سيب زميني مي‌توان به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي ترويجي، آموزش‌هاي انفرادي بهره برداران، ترغیب كشاورزان جهت تهيه بذور مرغوب، تامين نهاده‌ها و تنظيم بازار محصول در زمان برداشت نام برد.

عماری گفت: از ارقام مورد كشت در اين شهرستان مي‌توان به رقم آگريا‌، سانته‌، ايلونا، کايزر و ساير ارقام اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عملیات کاشت محصول پیاز در شهرستان طارم آغاز شد گفت: پیش بینی می‌شود که در سال زراعي 96-95 حدود 450 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان به كشت پياز اختصاص یابد.

مدیرجهاد کشاورزی طارم افزود: همچنین تعداد 550 نفر بهره بردار به كشت و كار اين محصول مشغول هستند و از اين طريق كسب درآمد می‌کنند.

وی تصریح کرد: پيش بيني می‌شود حدود 14 هزار و400 تن محصول پياز در سال زراعي جاري برداشت شود.

عماری گفت: زمان برداشت اين محصول در شهرستان طارم اوايل مرداد ماه تا اوايل شهريور ماه است.

وی خاطر نشان کرد: رقم مورد كشت در اين شهرستان رقم سفيد محلي طارم بوده كه داراي عملكرد و كيفيت بسيار بالايي است و محصول توليدي اين شهرستان علاوه بر توليد داخل شهرستان و استان به استان‌هاي همجوار از جمله گيلان، قزوين، تهران و ساير استا‌نهاي کشور صادر می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی طارم افزود: از جمله اقدامات انجام شده توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان در خصوص محصول پياز، تامين نهاده‌هاي مورد نياز، برگزاري برنامه‌هاي آموزشي گروهي و انفرادي، بازديد‌هاي كارشناسي و ارائه توصيه‌هاي فني و همچنين تنظيم بازار است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر