logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰
[ شناسه خبر : ۸۳۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عزیزی در گفت‌وگو با موج رسا:

کنترل بازار ارز ربطی به FATF ندارد/ برخی به اشتباه فکر مردم را منحرف نکنند/ کاهش و یا افزایش قیمت ارز موضوع داخلی است

کنترل-بازار-ارز-ربطی-به-FATF-ندارد-برخی-به-اشتباه-فکر-مردم-را-منحرف-نکنند-کاهش-و-یا-افزایش-قیمت-ارز-موضوع-داخلی-است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت: کنترل بازار ارز ربطی به FATF ندارد.

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کاهش قیمت ارز اظهار کرد: این اتفاق خیلی قبل‌تر از این باید اتفاق می‌افتاد و قیمتها کنترل می‌شد.

وی افزود: بنده صحبتی با رئیس مجلس در این  خصوص داشتم که ایشان فرمودند که در جلسه سران تصمیمات خوبی در خصوص ارز گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت دلار سبب رضایت مندی مردم شده است، ابراز کرد: امیدوارم این روند نزولی قیمت دلار تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روند کاهش دلار نباید فقط در حد رسانه‌ای باقی بماند، تصریح کرد: دولت باید به صورت عملیاتی در بحث کاهش قیمت ارز وارد شود و این کار را تداوم بخشد تا به قیمت واقعی برسد.

عزیزی با تاکید بر اینکه صراف‌ها باید نسبت به این موضوع واکشن منفی نشان نداده و قبول کنند، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز به طور یقین در بازار مسکن و کالاهای مصرفی مردم نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه طبق گفته رئیس دفتر رئیس جمهور کاهش دلار تا قیمت ۷۵۰۰ تومان پیش بینی شده است، گفت: اگر قیمت دلار به این میزان برسد حباب شدیدش را خواهد شکست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کنترل قیمت ارز و کاهش و یا افزایش آن موضوع داخلی است، اظهار کرد: دلال‌بازی‌ها سبب شده تا قیمت ارز طی روزهای گذشته به آن قیمت باورنکردنی برسد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم مردم فریب دلالان را نخورند، ابراز کرد: مردم در جایی سرمایه‌گذاری کنند که آن سرمایه‌گذاری ماندگاری داشته باشد.

عزیزی با تاکید بر اینکه موج نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود، افزود: کاهش یا افزایش قیمت ارز هیچ ربطی به fatf ندارد، به کسانی که موضوع را به  fatf ربط می‌دهند باید گفت که هنوز این موضوع در مجلس تصویب نشده است، پس به اشتباه ذهن مردم را منحرف نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشخص نیست که fatf  در مجلس تصویب شود، عنوان کرد: آن  چیزی که بنده اطلاع دارم این است که هنوز مجلس به این نتیجه نرسیده که fatf را تصویب کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: متاسفانه آن چیزی که ما در عرصه بین‌المللی تعهد دادیم انجام داده‌ام اما طرف مقابل رعایت نکرده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر