logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
[ شناسه خبر : ۸۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور ناشران و مسئولان؛

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان زنجان آغاز به کار کرد/ سرانه مطالعه میزان توسعه یافتگی هر جامعه را نشان می دهد

-نهمین-نمایشگاه-سراسری-کتاب-استان-زنجان-آغاز-به-کار-کرد-سرانه-مطالعه-میزان-توسعه-یافتگی-هر-جامعه-را-نشان-می-دهد

با حضور ناشران و مسئولان، نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش موج رسا; سیصد و شصت و یکمین نمایشگاه کتاب استانی و نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان زنجان با حضور مسئولان استانی، در زنجان آغاز به کار کرد.

فاطمه کرباسی؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهار داشت: سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات میزان توسعه یافتگی هر جامعه را نشان می دهد.

وی افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب می تواند در این زمینه تاثیرگذار بوده و میزان توسعه یافتگی را افزایش دهد.

این مسئول بیان داشت: استان زنجان رتبه دوم کشوری را در سرانه مطالعه به خود اختصاص داده که این امر از افتخارات این استان محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در شش ماه گذشته تلاش بر این بود تا نمایشگاه کتاب برگزار و عدالت فرهنگی در استان رعایت شود.

کرباسی از اعزام اصحاب فرهنگ و هنر هشت شهرستان استان زنجان به نمایشگاه کتاب در تهران خبر داد و گفت: در شش ماه گذشته40 کتاب با مبلغ 105 میلیون تومان خریداری شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد صدور مجوز کتاب با تقویت سامانه،گفت: تامین ارز کاغذ از طریق وزارتخانه از دیگر اقدامات در زمینه عدالت فرهنگی محسوب می شود.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه امکان حضور همه استان ها برای شرکت در نمایشگاه تهران فراهم نمی شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه های استانی را در مراکز استان ها برای ایجاد عدالت فرهنگی برگزار می کند.

 وی از اختصاص 8 هزار و 500 عنوان کتاب در قالب 300 غرفه و 400 ناشر در این نمایشگاه خبرداد و افزود: برای نخستین بار فروشندگان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر