logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۸۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حج و زیارت استان زنجان خبرداد

آغاز ثبت نام اربعین از طریق سایت سماح/اختصاص 40 دلار با ارز8 هزار تومانی به زائران

آغاز-ثبت-نام-اربعین-از-طریق-سایت-سماح-اختصاص-40-دلار-با-ارز8-هزار-تومانی-به-زائران

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: ثبت نام اربعین از طریق سایت سماح آغاز شده است و تا پر شدن ظرفیت ادامه می یابد.

فرامرز بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تمامی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی برای اعزام به عتبات در ایام اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سماح از ۴ مهرماه برای نام‌نویسی زائران اربعین حسینی باز و امکان نام‌نویسی فراهم شده است، افزود: علاقه مندان برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ارز تخصیص یافته به‌صورت ارز ثانویه از طریق بانک مرکزی تامین شده است، ادامه داد: زائران باید به هنگام ثبت‌نام از طریق یکی از دفاتر اعلام شده زیر نظر حج و زیارت استان اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان بیان داشت: به هر زائر حدود 40 دلار برای اخذ روادید با در نظر گرفتن هر دلار حدود هشت هزار تومان معادل ریالی آن پرداخت می شود.

بابایی افزود: ثبت نام تا پر شدن ظرفیت ها ادامه می یابد ثبت نام فقط از طریق سایت سماح انجام می شود.

وی تصریح کرد: این مبلغ فقط برای صدور روادید در نظر گرفته شده و هزینه‌های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در حدود 20 هزار تومان و نیز کارمزد ثبت‌نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می‌شود.

این مسئول بیان داشت: ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای 50 روز اعتبار است و زائران عتبات می‌توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر سفرهای عتبات عالیات استان به صورت زمینی است، افزود: آخرین گروه اعزام با مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان اعزام شدند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر