logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
[ شناسه خبر : ۸۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

2500 نفر به صورت مستقیم در زنبورستان‌های استان زنجان مشغول به کار هستند

2500-نفر-به-صورت-مستقیم-در-زنبورستان‌های-استان-زنجان-مشغول-به-کار-هستند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به 2 هزار 170 زنبورستان در استان زنجن وجود دارد گفت: 2500 نفر به صورت مستقیم در زنبورستان‌های استان زنجان مشغول به کار هستند.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سرشماری و آمارگیری از زنبورستانهای استان همه ساله در مهر ماه انجام می‌شود، اظهار کرد: طبق سرشماری سال 96، استان زنجان دارای 2 هزار و 170 زنبورستان است که حدود 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در این زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود 96 هزار و 582 کندوی مدرن و بومی در زنبورستانهای استان بیان کرد: تنوع اقلیم و همچنین وجود گونه‌های گیاهی متنوع در استان زنجان سبب شده تا این استان برای پرورش زنبور عسل بسیار مستعد باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال تولید بالغ بر 980 هزار کیلوگرم عسل در استان زنجان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته زنبورداران استان موفق به تولید 934 هزار و 569 کیلوگرم عسل شدند.

صادقی با اشاره به زمان برداشت عسل در زنبورستانها گفت: همه ساله برداشت عسل از زنبورستانهای استان زنجان از خرداد ماه در شهرستان طارم آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه در سایر شهرستانهای استان ادامه می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: امسال سرشماری زنبورستانهای استان نیمه دوم مهر ماه انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر