logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۴
[ شناسه خبر : ۸۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در دوره آموزشی نقش هلال احمر در توسعه عنوان شد؛

جامعه‌ای امن با توسعه فعالیت‌های بشردوستانه با اجرای برنامه پنج ساله/ جامعه امروز به فرهنگ کار داوطلبی نیازمند است

جامعه‌ای-امن-با-توسعه-فعالیت‌های-بشردوستانه-با-اجرای-برنامه-پنج-ساله-جامعه-امروز-به-فرهنگ-کار-داوطلبی-نیازمند-است

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان گفت: اجرای برنامه چشم انداز پنج‌ساله هلال‌احمر موجب ایجاد جامعه‌ای امن، تاب‌آور و با توسعه فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه می شود.

به گزارش موج رسا; دوره آموزشی نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر در توسعه با هدف آشنایی کارکنان این جمعیت با نقش و جایگاه خود در توسعه استان و کشور، در محل سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر زنجان  با حضوربیش از 100 نفر از کارکنان این جمعیت  برگزار شد.

 این دوره آموزشی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درجمعیت استان، مدیرآموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاونین ، مدیران و روسای شعب و کارکنان این جمعیت برگزار شد.

شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تدریس این دوره آموزشی که با عنوان نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر در توسعه بود، گفت: هر دستگاه اجرایی براساس شرایط کاری خود باید در توسعه استان وکشور قدم های استواری بردارد.

میرزایی مدرس دوره آموزشی اظهارکرد : ساختار سازمانی جمعیت هلال‌احمر به لحاظ فلسفه و ماهیت بکارگیری منابع انسانی از ترکیب و ویژگی‌های خاصی برخوردار است. این ترکیب‌بندی و ویژگی‌ها سبب شده است تا ساختار سازمانی این جمعیت فراتر از یک سند یا یک نمودار سازمانی باشد .  

وی افزود: ساختار سازمانی جمعیت هلال‌احمر ترکیبی متشکل از ٤ دسته منابع انسانی کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان است. هر دسته از این منابع انسانی، با وجود برخورداری از یک حوزه ماموریتی منحصربه‌فرد و داشتن اهداف و فعالیت‌های خاص خود، در چارچوب یک ماموریت مشترک اساسنامه‌ای و راهبردی فعالیت می‌کنند.

مدرس دروه آموزشی گفت: ماموریت‌ها و اهداف جمعیت هلال‌احمر برپایه تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بنانهاده شده و در این میان یکی از اقدامات جمعیت‌های ملی که جایگاه جمعیت هلال احمر ایران نیز در آن شاخص است، حضور در چرخه مدیریت بحران­ در سطوح پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان با بیان اینکه، ماموریت و اولویت نخست جمعیت هلال احمر امداد و نجات است، تاکید کرد: ارائه خدمات امداد و نجات در سطح استان تنها با استفاده از کارکنان جمعیت هلال احمر مقدور نیست و در حال حاضر ماموریت های امداد و نجات در جاده ها توسط نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر انجام می شود و این مایه مباهات و افتخار جمعیت است که مهم ترین ماموریت هلال احمر با خدمات داوطلبانه انجام می شود.

مدرس دوره آموزشی در جمع کارکنان این جمعیت ادامه داد: هدف برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر ایجاد جوامع ایمن، تاب‌آور و آماده در برابر حوادث و سوانح است تا به حفظ کرامت انسانی و گسترش صلح، دوستی و خدمات داوطلبانه در ایران و سراسر جهان اهتمام ورزد.

وی بیان داشت: برای تحقق هدف‌های فوق، جمعیت هلال احمر ماموریت خود را بر اساس، سازمان کارآمد و آینده‌نگر، با دانش، مهارت و ظرفیت های لازم،توجه به توانمندسازی افراد و جامعه ،ترویج مشارکت اجتماعی و خدمات داوطلبانه و تقویت نقش جوانان،تلاش برای دستیابی به آمادگی مطلوب، کارایی بالای عملیاتی و حضور قوی و سرنوشت‌ساز در نهضت‌های بین‌المللی از جمله نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر قرار می‌دهد.

وی همچنین حوزه‌های کلان اولویتی در برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمراشاره کرد وگفت : این اولویت ها  در برگیرنده موضوع‌های مهمی از جمله تاب‌آوری، مدافعه‌گری، آموزش‌های همگانی، عمومی و تخصصی، سرمایه اجتماعی، فعالیت‌های بشردوستانه، مشارکت جوانان و داوطلبان، توجه به زندگی سالم، ایمن و حفظ محیط زیست، ترویج صلح و دوستی، افزایش حضور مردم و نقش‌پذیری آنها در جمعیت هلال احمر است.

وی درخصوص اجرای چشم انداز برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر گفت: با استفاده از این برنامه، جامعه‌ای امن، تاب‌آور و با توسعه فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه خواهیم داشت.

وی با اشاره به وقوع زلزله مهیب کرمانشاه در 21 آبان ماه جاری گفت: در این حادثه جمعیت هلال احمر به عنوان معین و یاریگر دولت در امر امداد و نجات با بسیج منابع و تجارب قوی خود وارد صحنه شد و عملیات جست و جو، نجات و امدادرسانی را با کمک نیروهای داوطلب و کارکنان خود باموفقیت به پایان رساند.

 میرزایی با اشاره به سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن است، گفت: مهمترین سرمایه هرسازمانی نیروی انسانی آن است و لذا برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که امکان استفاده بهینه از منابع موجود و قابل‌دسترسی فراهم آید، بنابراین باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که به لحاظ کمی و کیفی همکاران ما به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه سازمان، بتوانند وظایفشان را به‌درستی انجام دهند.

میرزایی درادامه سخنان خود به ابلاغ سند چشم انداز 20ساله اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي با ابلاغ سند نهايي چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ايران به سران سه قوه و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، افق روشن ايران را در ١٤٠٤ هجري شمسي ترسيم کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با سابقه 90 سال در زمینه های گوناگون آمادگی، امداد و نجات، بهداشت اضطراری و ترویج ارزشهای بشری از جمعیتهای کارآمد و فعال در دنیا به شمار می آید، اظهار کرد: این مهم به پشتوانه نیروی عظیم داوطلب مردمی و جوان و در سایه تجارب گوناگون در سطح بین المللی و ملی محقق شده است.

وی اظهار کرد: فرهنگ داوطلبی یکی نمونه های خوب مشارکت مردم در امور جامعه است و در کشورهای توسعه یافته مردم گرایش و تمایل زیادی به انجام کارهای داوطلبی  دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزایش مشارکت مردم و خیران و تشکلهای مردم نهاد برای توسعه کمی و کیفی فعالیتها را از رویکردهای مهم این جمعیت در سالجاری ذکر کرد.

میرزایی گفت: آنچه امروز جامعه ما بدان نیاز دارد فرهنگ کار داوطلبی است تا حس همگرایی و مسئویت پذیری میان مردم بیشتر ترویج شود.

دراین مراسم سید ناصر موسوی مدیر آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تصویب تشکیل دوره های آموزشی مدیران دستگاه های اجرایی با عنوان «مدیر در نقش مربی» در جلسه شورای برنامه ریزی استان اشاره کرد و گفت: در اینصورت مدیران به عنوان مربی در سازمان ها ایفای نقش می کنند.

موسوی گفت: در تحقیقی که سال ٢٠٠٤ از سوی فاضلی در بین ٣٠ شهر کشورهای اروپایی انجام شد، مولفه های وجود کارمندان موفق، وجود مدیر مدبر و با تدبیر و آموزش به عنوان مولفه های اثرگذار در توسعه شهرها استخراج شد.

وی با اشاره به اینکه داشتن خلاقیت و نوآوری در کارکنان یک سازمان، وجود مدیری با تدبیر برای اجرای اهداف سازمان و سازمان های یادگیرنده موجب توسعه پایدار در این شهرها شده است، گفت: در کشورهای توسعه یافته انسان در اولویت است و تا زمانی که نیروی انسانی اراده نکند هیچ توسعه ای رخ نمی دهد.

درپایان دوره مدرس به سئوالات کارکنان جمعیت هلال احمر حاضردر مراسم پاسخ دادند . //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر