logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۸۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

افزایش قیمت نان شامل آزاد پز‌ها نمی‌شوند/ قیمت نان بربری و سنگک در زنجان هیچ تغییری نمی‌کند

افزایش-قیمت-نان-شامل-آزاد-پز‌ها-نمی‌شوند-قیمت-نان-بربری-و-سنگک-در-زنجان-هیچ-تغییری-نمی‌کند

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان در خصوص افزایش قیمت نان لواش در استان زنجان گفت: افزایش 20 تومانی قیمت نان لواش شامل آزاد پز‌ها نمی‌شود.

ناصر فغفوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره با افزایش قیمت نان لواش در زنجان اظهار کرد: قیمت نان‌های آزادپز هیچ تغییری نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مهر ماه سال 93 قیمت لواش یارانه‌ای 160 تومان تعیین شده بود بیان کرد: در این مدت چهار سال بحث تامین اجتماعی و حقوق کارگری در نانوایی‌ و با افزایش قیمت آب و برق و گاز انتظارات افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان بیان کرد: انتظار اتحادیه افزایش قیمت بالاتر از این میزان بود ولی براساس مصوبه هیئت دولت که افزایش 10 درصدی برای استانها ابلاغ کرده بود افزایش قیمت 20 تومانی برای نان لواش انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت نان یارانه‌ای در زنجان به دلیل اینکه توجیه اقتصادی نداشتند افزایش یافت که این افزایش نسبت به سایر استانها پایین‌تر است.

فغفوری با اشاره به افزایش 20 تومانی قیمت نان لواش یارانه‌ای در زنجان افزود: قیمت نان لواش در زنجان نسبت برخی از استانها بسیار پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه قیمت نان سنگک و نان بربر هیچ تغییری نمی‌کند بیان کرد: به هیچ وجه آزاد پز‌ها اجازه افزایش قیمت نان را ندارند و تعدادی از آزاد پز‌ها اقدام به افزایش قیمت داده بودند که برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان خاطر نشان کرد: نان سنگکی‌ها که 100 درصد در زنجان آزاد پز هستند همان قیمت 1000 تومان قبلی بوده و افزایش قیمت تنها برای نان لواش یارانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه وزن چانه یا خمیر نان 150 گرم است عنوان کرد: با این افزایش قیمت‌ نظارت‌ها نیز در مورد کاهش دادن خمیر نان که حتی در برخی نانوایی‌ها از 150 گرم به 130 تا 120 گرم کاهش داده بودند تشدید می‌شود در صورت مشاهده برخورد تعزیراتی انجام خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر