logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۸۱۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت‌الله نوری همدانی:

امروز ضعف مدیریت بزرگ‌ترین مشکل است/ خودم به خرید می‌روم و می‌بینم که هیچ اشرافی بر قیمت‌ها نیست

امروز-ضعف-مدیریت-بزرگ‌ترین-مشکل-است-خودم-به-خرید-می‌روم-و-می‌بینم-که-هیچ-اشرافی-بر-قیمت‌ها-نیست-

آیت‌الله نوری همدانی گفت: امروز ضعف مدیریت بزرگ‌ترین مشکل است. هیچ اشرافی بر قیمت‌ها نیست. بنده خودم خرید شخصی را انجام می‌دهم و می‌بینم که هر روز یک قیمت روی اجناس است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله نوری همدانی در دیدار عده‌ای از جوانان گروه‌های خودجوش جهادی تهران، کمک به مردم و خصوصا مناطق محروم را ضروری دانست.

این مرجع تقلید با بیان روایت از امام سجاد علیه السلام، اشرف عبادات را خدمت به مردم دانست و افزود: در تعالیم دینی ما مردم به عنوان یک محور معرفی شده‌اند و حضرت امام در جای جای فرمایشات‌شان مردم را اصل معرفی می‌کنند و حضرت امیرالمومنین در نامه خود به مالک می‌فرماید: مالک بدان عمود دین مردم هستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی‌ به ‌مشکلات اقتصادی

این مرجع تقلید گفت: با همه این سفارش که به ما رسیده چقدر وظیفه ما سنگین می‌شود امروز. مردم ما از نظر معیشتی در وضعیت نامناسب هستند، قشر ضعیف جامعه از زندگی روزانه خود درمانده شده‌اند. چرا مسؤولان اقدام عاجل نمی‌کنند؟ چرا با مفسدان و محتکران برخورد جدی نمی‌شود؟ عده‌ای از وضع پیش آمده سوءاستفاده می‌کنند و در عرضه اجناس به مردم سخت‌گیری می‌کنند. اینان بدانند هر کسی به مردم و همنوع خود ظلم کند در دنیا و آخرت عقوبت سختی خواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: امروز ضعف مدیریت بزرگ‌ترین مشکل است. هیچ اشرافی بر قیمت‌ها نیست. بنده خودم خرید شخصی را انجام می‌دهم و می‌بینم که هر روز یک قیمت روی اجناس است.

این عالم شیعی ادامه داد: این زجر مردم و مشکلات مردم را خودم لمس می‌کنم. این جور نیست فقط گزارش بگیرم خودم به درون بازار می‌روم. مردم می‌آیند و گله می‌کنند و نامه‌های فراوانی داریم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: اما امروز می‌خواهم عرض کنم مردم عزیز بدانند و از مراجع گله نکنند چرا سکوت کرده‌اید. ما مکرر از مسوولان خواستیم، خواهش کردیم ولی متاسفانه اقدام عاجل و اثرگذار ندیدیم. البته متاسفانه صدا و سیما تذکرات مراجع و علما و حوزه را انعکاس نمی‌دهد. لذا مردم گمانشان این است که ما سکوت می‌کنیم؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب و مراجع و حوزه بیش از همه ناراحت این وضعیت هستند. 

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: انسان شرمنده این مردمی هست که در همه حال از نظام و انقلاب حمایت می‌کنند، ولی در این وضعیت معیشتی قرار می‌گیرند. بار دیگر از مسوولان تقاضا می‌کنم به عنوان یک طلبه از حوزه علمیه قم که همانطور که رهبری فرمودند قوا باهم متحد باشید از مسائل اختلافی و حاشیه‌ای پرهیز کنید و با تکیه به خدا و بعد توان داخلی مشکلات مردم را حل کنید.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خطاب به جوانان گفت: این فشار دشمن را تبدیل به فرصت کنید که آینده این انقلاب ان‌شاءالله با همت و تلاش و توکل روشن است.

منبع: مشرق نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر