logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۸۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اجلاسیه پنجم مجلس خبرگان رهبری؛

آیت‌الله جنتی:غیبت‌های روحانی به مجلس خبرگان هم رسید

آیت‌الله-جنتی:غیبت‌های-روحانی-به-مجلس-خبرگان-هم-رسید-

پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم، با بررسی میزان تحقق مطالبات رهبر معظّم انقلاب در بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم آغاز به کار کرد.

به گزارش موج رسا; اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه ۱۳ شهریور) با حضور اعضای این مجلس و با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد.    بررسی میزان تحقق مطالبات رهبر معظّم انقلاب در بهبود اوضاع اقتصادیو حل مشکلات معیشتی مردم در دستور کار پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان قرار دارد.

  در همین راستا سران سه قوه برای سخنرانی در جمع خبرگان دعوت شده بودند که رئیس‌جمهور این دعوت را نپذیرفته است. سران قوه قضائیه و مقننه در این اجلاسیه سخنرانی خواهند کرد.    انتخابات کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان، از دیگر دستورکارهای اجلاسیه پنجم است.    اجلاسیه خبرگان رهبری که سه روز به طول خواهد انجامید، در روز سوم(پنجشنبه ۱۵ شهریور) با حضور اعضا در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب و سپس دیدار با مقام معظّم رهبری به کار خود پایان خواهد داد.

آیت‌الله جنتی: مردم ناراضی هستند؛ سران قوا با آن‌ها حرف بزنند

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در افتتاحیه پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم با تبریک ماه مبارک ذی‌الحجه و اعیاد قربان و غدیر گفت: نقشه شوم دشمنان و بلندگوهای آنان در کشور این است که نابه‌سامانی‌های اقتصادی را به گردن رهبر انقلاب بیاندازند.    وی ادامه داد: طوری تبلیغ می‌کنند که انگار رهبری، در همه امور اجرایی کشور، "فعال مایشاء" هستند و دولت، مجلس و قوه قضائیه کاره‌ای نیستند.

    آیت‌الله جنتی با بیان اینکه رهبری بیشترین اختیارات را به دستگاه‌ها داده‌اند و بیشترین پیگیری‌ها را هم داشته‌اند، به اختیار خاص رهبر انقلاب به قوه قضائیه برای برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبری با این اقدام، قفل را شکستند چرا که برخی قوانینِ مانع وجود داشت.

رئیس مجلس خبرگان خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی به سراغ دانه‌درشت‌ها بروید.    آیت‌الله جنتی مشکلات اقتصادی مردم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم ناراضی هستند و حق هم دارند، تصریح کرد: سران سه قوه با مردم حرف بزنند و بگویند که مشکلات را حل خواهند کرد.

غیبت‌های روحانی به مجلس خبرگان هم رسید

پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در محل ساختمان قدیم مجلس امروز برگزار شد؛ که رئیس قوه مجریه به دلیل سفر کاری در این جلسه حضور نداشت.

هرچند آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در جلسه خبرگان رهبری غائب بود امابی‌شک غیبت رئیس‌جمهور در این جلسه بیشتر مورد توجه است بخصوص نبودن وی در حالی صورت گرفته که او صبح امروز به منظور افتتاح چند پروژه پتروسیمی به عسلویه رفته است.

از سوی دیگر تا روز گذشته خبر سفر وی به عسلویه اطلاع‌سانی نشده بود و این سفر به یکباره انجام شده است.

این خبر تکمیل می‌شود..

منبع: مشرق نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر