logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۸۱۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با برگزاری نمایشگاه کتاب؛

فرصت دیدار با یار مهربان در زنجان فراهم شد/آغاز ثبت نام ناشران

فرصت-دیدار-با-یار-مهربان-در-زنجان-فراهم-شد-آغاز-ثبت-نام-ناشران

نهمین نمایشگاه کتاب زنجان مهر ماه امسال در مجموعه کاسپین زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; نمایشگاه کتاب فرصتی برای اهالی فرهنگ است تا از این بستر مناسب برای افزایش فرهنگ مطالعه استفاده کنند در واقع این نمایشگاه به دلل حضور ناشران سراسر کشور به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی هر استانی محسوب می شود.

در نگاهی دیگر نمایشگاه کتاب فرصتی برای انتقال تجربیات و تبادل فرهنگ میان پدیدآورندگان، محققان و اهالی نشر است که هر کس به تناسب موقعیت خود از آن بهره می گیرد.

به روز شدن ناشران، نویسندگان و فعالان حوزه های هنری گام مهمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که می تواند ارتباط نسل جوان با کتاب را بیشتر فراهم کند.

در واقع به گفته کارشناسان کتاب زیربنا و پایه فرهنگی هر کشوری است و تا زمانی که توسعه فرهنگی در یک جامعه اتفاق نیفتد نمی توان منتظر توسعه در سایر حوزه ها بود.

گفتنی است سیصد و پنجاهمین نمایشگاه کتاب استانی و هشتمین نمایشگاه از دوم تا 10 شهریورماه در محل مصلای نماز جمعه زنجان،با شرکت ٢٣٦ ناشر از سراسر کشور برگزار شد.

در بخش جنبی نمایشگاه برنامه‌ هایی از جمله روز فرهنگی شهرستان‌ های استان، جشن امضای کتاب با حضور اسدالله امرایی، چیستا یثربی، اندیشه فولادوند، محمد حسینی و محمدعلی جعفریه برگزار شد.

 کارگاه کاریکاتور با موضوع کتاب و کتاب‌ خوانی، بزرگداشت شاعر معاصر حسین منزوی، کارگاه شعر  و طنز، تقدیر از مولفان استان در سال ‌های ٩٤ و ٩٥، نشست اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر برنامه های این نمایشگاه بود.

همچنین کارگاه آموزشی قصه و داستان، شب شعر، بررسی وضعیت ترجمه، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان، مسابقه بهترین داستان کوتاه، و نمایش کتاب‌ های برگزیده جایزه‌ های کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، پروین و جلال برگزار شد.  

پس از یک سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه، قرار است نهمین نمایشگاه کتاب زنجان از 9 تا 14 مهر امسال در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برپا شود.

ثبت نام ناشران کتاب آغاز شده است و ناشران می توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به آدرس www.icfi.ir آمادگی خود برای حضور در نمایشگاه کتاب زنجان را اعلام کنند. 

در صورت توافق با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین نمایشگاه مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان نیز در این زمان برگزار می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر