logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۸۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با برگزاری برنامه های متنوع؛

جشنواره روستا در زنجان به کار خود پایان داد/ گاوازنگ به سایت جشنواره ای تبدیل شده است

جشنواره-روستا-در-زنجان-به-کار-خود-پایان-داد-گاوازنگ-به-سایت-جشنواره-ای-تبدیل-شده-است

با برگزاری برنامه های متنوع و با حضور پرشور مردم زنجان، مراسم اختتامیه دومین جشنواره روستای استان زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; دومین جشنواره روستای استان زنجان از چهارم شهریور ماه سال جاری در منطقه گاوازنگ زنجان کار خود را آغاز کرد و همزمان با نهم شهریور به کار خود پایان داد.

علی محمودی با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی در استان زنجان همزمان با هفته دولت، اظهار داشت: برگزاری جشنواره روستا تاثیر بسزایی در معرفی روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه در طول برگزاری این جشنواره بازار روز راه اندازی شد  که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی روستا را بهترین محیط برای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره این موجب معرفی ظرفیت های زندگی روستایی به علاقه مندان شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان های مختلف استان در قالب این جشنواره به معرفی توانمندی های خود پرداخته و آداب و رسوم خود را ارائه کردند.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به برگزاری برنامه های جانبی در این جشنواره، بیان داشت: برگزاری مسابقات؛ معرفی غذاهای سنتی؛ ابزارآلات مورد استفاده روستائیان بخش جنبی این جشنواره است.

محمودی با اشاره به راه اندازی ۱۶۹ غرفه در این جشنواره،افزود:۱۱۰ مورد آن مربوط به تولید کنندگان روستایی بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری استانداری و میراث فرهنگی برگزار شد که به معرفی توانمندی های فرهنگی و اجتماعی روستاهای استان پرداخت.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره با بازتاب های خوبی از سوی شهروندان مواجه بود، یادآور شد: منطقه گردشگری ائل داغی زنجان در حال حاضر به عنوان سایت جشنواره ای را معرفی شده است که ضروری است دولت زیرساخت های لازم را برای آن بیشتر فراهم کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان برضرورت اجرای تقویم فصلی برای برنامه و جشنواره های مختلف در این منطقه تاکید کرد و گفت:این سایت دارای جاذبه طبیعی و آب و هوای متفاوتی است.

گفتنی است، این جشنواره با برگزاری برنامه های مختلف ورزشی، فرهنگی و مسابقه ای شب گذشته به کار خود پایان داد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر