logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۸۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی زنجان؛

از اکران شش فیلم کوتاه تا اجرای سه نمایش در جشنواره تئاتر زنجان

از-اکران-شش-فیلم-کوتاه-تا-اجرای-سه-نمایش-در-جشنواره-تئاتر-زنجان

در قالب برنامه های فرهنگی زنجان شش فیلم کوتاه در روز چهارشنبه اکران و سه نمایش نیز امروز در سی امین جشنواره تئاتر زنجان به صحنه می رود.

به گزارش موج رسا; شش فیلم کوتاه پر افتخار دو سال اخیر سینمای ایران در زنجان اکران می شود.فیلم های "باران آهسته می بارد"، "#ساعت - چهار"،"تناوب"،"مارلون" و سکوت در زنجان اکران می شود.

این شش فیلم روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه سال جاری از ساعت 18:15 دقیقه در سینما بهمن زنجان اکران می شود.

"باران آهسته می‌بارد "یک فیلم کوتاه داستانی، ساخته سعید نجاتی است، این فیلم در جشنواره‌های مختلفی همچون فیلم کوتاه تهران،کودک و نوجوان اصفهان، آنتاکیه ترکیه و اپن ایر آلمان به روی پرده رفته است.

فیلم روایت دانش آموزان یک مدرسه در ترکیه است که سعی دارند به معلمشان کمک کنند. داستان این فیلم در ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد

پروانه زرین بهترین کارگردانی کوتاه و نیمه بلند داستانی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در کارنامه کاری این فیلم قرار دارد.

فیلم کوتاه «#ساعت-چهار» به نویسندگی و کارگردانی عاطفه محرابی در فضایی فانتزی و موزیکال داستان خود را روایت می‌کند.این فیلم از جلوه‌های ویژه بصری بهره برده و پر بازیگر و پرلوکیشن بودن از ویژگی‌های این فیلم کوتاه داستانی است.

خیام وقار کاشانی نقش اصلی این فیلم را ایفا می‌کند. سمانه اسماعیلی، رعنا روشنک، فرشاد مجرب، اردلان رجبی، امیر ارسلان رجبی، شیما اکبرزاده، محمدعلی بیدقی، مجید محرابی، افسانه ملایی و... از دیگر بازیگران آن هستند.

تدوین این فیلم کوتاه را سروش محمدزاده کارگردان سینما برعهده داشته است. حسن ایزدی و نیما ممتاز نیز جلوه‌های ویژه بصری فیلم را اجرا کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تا چهار می‌شمارم، اگه صدای بوق بیاد یعنی مرده! یک...دو...سه...چ»،یوسف وجدان‌دوست مجری طرح این فیلم کوتاه بوده است.

فیلم "تناوب" اثری به نویسندگی و کارگردانی "مهدی فردقادری است.

"مارلون" به کارگردانی درناز حاجی ها است،مارلون، پسربچه ۱۰ ساله‌ایست که به اصرار مادر تست بازیگری می‌دهد… این خلاصه ماجراست و ایده مرکزی فیلم تحمیل علایق پدر و مادرها به فرزندانشان است. این‌که نشان دادن این ایده تا چه حد موفق بوده یا خیر بسته به عناصر مختلفی از قبیل متن و شیوه کارگردانی است که در این نوشتار و در مورد این فیلم، محدود به انتخاب نما (شکل قاب‌بندی، تدوین، معنای نمادین) و انتخاب صدا می‌شود.

فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانی علی عسگری و فرنوش صمدی در بین ۲۴ فیلم کوتاه مرحله نیمه نهایی جوایز آکادمی سراز فرانسه قرار گرفت.

فیلم کوتاه «سکوت» که با کسب جوایز جشنواره همپتونز آمریکا و لیدز انگلستان دو بار معرفی به آکادمی اسکار را در کارنامه خود دارد و شانس حضور در اسکار ۲۰۱۸ را خواهد داشت، با ثبت افتخاری دیگر وارد فهرست نیمه نهایی جشنواره آکادمی سزار، جوایز سینمایی فرانسه شد.

 برنامه های سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان نیز امروز ادامه می یابد و بر اساس برنامه پیش بینی شده، از ساعت 17 نمایش «زن ماهیگیر اندلسی»؛ ساعت 18 و 30 دقیقه «کمدی استشمامات» و ساعت 20 و 30 دقیقه نمایش «فوگو» روی صحنه می‌رود.

سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان از روز چهارم شهریور ماه در محل سالن هنر پلاتوی ماندگار فرهنگسرای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است.

از  ١٨ اثر نمایشی تولید شده در شهرستان های استان زنجان،پس از بازبینی و انتخاب آثار توسط هیئت بازبین مجموعا ١٠ اثر به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند.

داوران این جشنواره با حکم دبیر جشنواره،اصغر همت، شکر خدا گودرزی و خانم افسر اسدی هستند،آیین اختتامیه این جشنواره با انتخاب ٢ اثر برگزیده و برندگان رشته های مختلف ساعت ١٨ روز چهار شنبه هفتم شهریور ماه سال جاری در محل سالن هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

 گفتنی است،طبق رای داوران نمایش «مبارزه زن ماهیگیراندولسی» از شهرستان خدابنده،  «درمیان ابرها» از شهرستان زنجان، «مصاحبه» از شهرستان زنجان، «شب بخیر» نیویورک از شهرستان زنجان و «برادری» از شهرستان زنجان به جشنواره راه یافته اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر