logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۷۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرجهادکشاورزی طارم خبرداد

مشکل نبود صنایع فرآوری محصول انجیر در طارم/ برآورد برداشت 508 تن انجیر از باغات طارم

مشکل-نبود-صنایع-فرآوری-محصول-انجیر-در-طارم-برآورد-برداشت-508-تن-انجیر-از-باغات-طارم

مدیرجهادکشاورزی طارم با اشاره به تولید حدود 508 تن انجیر در طارم گفت: شهرستان طارم ظرفیت بالایی در استقرار صنایع کشاورزی دارد.

مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سطح زیر کشت ۱۳۲ هکتار از باغات انجیر در شهرستان طارم اظهار کرد: عملیات برداشت محصول انجیر در سطح ۱۲۷ هکتار باغات بارده از نیمه اول مرداد ماه امسال شروع شده که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموعه این سطح میزان ۵۰۸ تن محصول انجیر برداشت شود که اکثرا به صورت تازه خوری مصرف شده به مقدار ناچیزی به صورت سنتی خشک شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مدیرجهادکشاورزی طارم افزود: با توجه به کیفیت بالا و بازار پسند بودن محصول تولیدی شهرستان طرفداران زیادی از سایر نقاط استان و استانهای همجوار به خود جذب کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای طارم در استقرار صنایع فرآوری محصولات کشاورزی بیان کرد: با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در شهرستان سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند بسیار سودآور برای کشاورزان و سرمایه گذاران باشد.

اسکندری خاطر نشان کرد: بیش از ۵۵۰ خانوار در شهرستان طارم بهره‌بردار انجیر بوده که بیش از دو هزار و ۵۵۰ نفر روز در کار برداشت انجیر مشغول در این شهرستان مشغول هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

وی عنوان کرد: به طوری که پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از برداشت انجیر امسال به ۲۶ میلیارد ریال برسد.

لازم به ذکر است ارقام موجود در شهرستان شامل چشانی سفید، کشانی سیاه، نقلی، زرد کلوچ و محلی طارم بوده و انجیر تولید شده در این شهرستان بازار مصرف خود شهرستان و سایر شهرستانهای استان به ویژه استانهای همجوار را تامین می‌کند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر