logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۷۹۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه قرآنی کشور اسمی و کاغذی بوده است/توقف اشتراک نیم بهای نشریات

بودجه-قرآنی-کشور-اسمی-و-کاغذی-بوده-است-توقف-اشتراک-نیم-بهای-نشریات-

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه قرآنی کشور در هر سال همواره اسمی و کاغذی بوده است.

 

به گزارش موج رسا;سید عباس صالحی،در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های زنجان،طارم و ماهنشان با وی، اظهار داشت: یک گام رو به جلو در حل مشکلات اصحاب، فرهنگ و رسانه نیز گام مثبتی است.

وی با بیان اینکه تعداد بیشماری از افراد در حیطه، فرهنگ، هنر و رسانه فعالیت می کنند، افزود: طبیعی است بسیاری از خواسته های به حق این افراد قابل پاسخگویی با شرایط موجود نباشد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با وجود کمبودهای  منابع مالی و حاکمیتی تلاش می کنیم مشکلات این قشر حل شود.

صالحی با بیان اینکه در وجب به وجب ایران اسلامی امروز درخشش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را شاهد هستیم، افزود: این منابع کم را تلاش می کنیم در فضای استان ها پیش ببریم.

وی با اشاره به سفرهای برنامه های و مناسبتی به استان های کشور، گفت: از ابتدای سال جاری به هفت استان برای انعقاد تفاهم نامه سفر کرده ام تا برنامه های استان ها پربارتر برگزار شود.

وی با اشاره به مشکلات بودجه ای حوزه فعالیت های قرآنی، گفت: بودجه قرآنی در هر سال همواره اسمی و کاغذی بوده است و 60 میلیارد تومان امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است که امیدوارم محقق شود.

این مسئول از تشکیل شورای توسعه قرآنی برای هماهنگی بیشتر درحوزه برنامه های قرآنی خبر داد و گفت: با سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی همکاری لازم انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جایزه دو سالانه منزوی را پیشنهاد خوبی از سوی هنرمندان استان زنجان دانست و گفت: این پیشنهاد می تواند به عنوان یک برنامه برای زنجان اجرایی شود.

صالحی برضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب زنجان تاکید کرد و گفت: اگر ممکن باشد نمایشگاه مطبوعات نیز همزمان با این نمایشگاه می تواند برگزار شود.

وی برضرورت برگزاری جشنواره موسیقی استان زنجان تاکید کرد و گفت: برای بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تلاش های بیشتری شده است و این رقم از 19 هزار نفر به 32 هزار نفر در سال جاری رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:دو نگاه در وزارت کشور در حوزه رسانه ها وجود دارد و در یک بحث مطبوعات را حقوق شهروندی می دانند و استدلال می شود که سختگیری موجب رانت در حوزه مطبوعات می شود.

صالحی بیان داشت: یک نگاه دیگر این است که با افزایش صدور مجوزها، فعالیت حرفه ای اصحاب رسانه تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی گفت: در حوزه کاغذ نیز جلسات متعددی برگزار شده است و امیدواریم با شرایط بهتری در هفته های آینده روبرو شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف اشتراک نیم بهای نشریات به دلیل مشکلات به وجود آمده خبر داد و گفت: امیدواریم لایحه نظام جامع صنفی مشکلات حل شود.

صالحی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی استان ها، گفت: از هنرمندان متعدد در این برنامه ها استفاده شود،هفته فرهنگی زنجان در تفاهم نامه آمده است تا برای معرفی ظرفیت ها برگزار شود.

وی از راه اندازی کتابخانه های روستایی خبر داد و گفت: کتابخانه های روستایی نقش عمده ای در ارتقای فرهنگ آن جامعه دارند.

این مسئول با اشاره به بازسازی تنها فرهنگسرای شهرستان طارم، گفت: تلاش می شود این فرهنگسرا بازسازی و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ورود بخش خصوصی به بخش سینما، گفت: چند منظوره کردن و ایجاد فضای پردیس های سینمایی  از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال گذشته 100 سینمای کوچک در کشور ساخته شد.

صالحی با اشاره به افزایش 35 درصدی مخاطبان سینما، گفت: در چند ماه اخیر سینماهای کشور 125 میلیارد تومان فروش بلیط داشته اند و باید با ابتکارات جدید اتفاقاتی که در حوزه سینما افتاده است، در سایر بخش ها شاهد باشیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر