logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۷۹۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

892 واحد مسکونی شهری در سطح استان زنجان برای اقشار کم درآمد احداث شد

892-واحد-مسکونی-شهری-در-سطح-استان-زنجان-برای-اقشار-کم-درآمد-احداث-شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت:  892 واحد مسکونی شهری در سطح استان زنجان برای اقشار کم درآمد احداث و به بهره برداری رسیده است.

سجاد صنعتی منفرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: از ابتدا تا پایان سال 96 ، 892 واحد مسکونی در سطح استان برای اقشار کم درآمد احداث و به بهره برداری رسیده وهم اکنون نیز ساخت 37 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن محرومین در سال جاری دردستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

صنعتی منفرد با بیان اینکه، یکی از مهمترین اهداف و رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تأمین مسکن محرومان و اقشارکم درآمد است، ادامه داد:  از نیمه دوم سال 1395 نیز تاکنون، حدود 98 واحد در قالب مسکن اقشار کم درآمد واگذار شده است.

وی به شروع ساخت 50 واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین(حمایتی)  و ساخت 69 واحد مسکونی در قالب مسکن شهری(انتفاعی) در سطح استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ساخت 18 واحد اداری وتجاری در قالب پروژه های سرمایه گذاری از دیگر برنامه های بنیاد مسکن استان در حوزه مسکن شهری در سال جاری می باشد.

این مسئول از ساخت فاز اول  پروژه مسکونی 88 واحدی هیدج خبر داد و گفت: در حال حاظر فاز اول این پروژه با دارا بودن 40 واحد مسکونی با اعتبار 45 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 55 درصدی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد و فاز دو پروژه در قالب 48 واحد مسکونی در نیمه دوم سال 97 شروع به ساخت می گردید.

صنعتی منفرد به ساخت پروژه مسکونی 18 واحدی وصال ابهر با اعتبار 31 میلیارد ریال و 6 واحدی آب بر با اعتبار 5/7 میلیارد  ریال در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود پروژه مسکونی 18 واحدی وصال ابهر با پیشرفت فیزیکی 50درصد تا پایان سال جاری و پروژه 6 واحدی آب بر نیز با پیشرفت فیزیکی 95درصدی تا پایان شهریور افتتاح شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین از افتتاح پروژه مسکونی 6 واحدی ماهنشان با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی  در خصوص پروژه 45 واحدی مسکن شهری شهرستان خرمدره با اعتبار 48 میلیارد ریال  نیز گفت: فاز اول این پروژه با دارا بودن 9 واحد مسکونی به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است و پیش بینی می شود فاز دوم این پروژه به تعداد 17 واحد با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در پایان سال جاری افتتاح شود.

صنعتی منفرد از تامین زمین برای ساخت 67 واحد مسکونی در قالب تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در سالجاری خبر داد و افزود: اجرای پروژه های عمرانی (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)  ازمحل اعتبارات استانی، اجرای پروژه های ورزشی در سطح استان(سالن های بدمینتون شهرهای ابهر و خرمدره از محل اعتبارت استانی) و اجرای پروژه های سرمایه گذاری محور فرهنگی گاوازنگ از دیگر اقدامات این نهاد در حوزه مسکن شهری می باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تاکید بر اینکه، بهبود مسکن شهری، رونق زندگی، تولید و اشتغال را به دنبال دارد، اظهارکرد: شناسایی وتملک زمینهای مناسب برای ساختمان های شهری، انجام مطالعات اقتصادی و فنی اولیه، نظارت برعملیات اجرایی پروژه های در دست احداث و ارتقاء کیفیت ساخت و طراحی مجتمع های بزرگ و کوچک مسکونی، تجاری وخدماتی از جمله مواردی است از سوی بنیاد مسکن استان پیگیری و اجرا می شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر