logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۷۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی سودجویی حرف اول را می زند؛

دست فروشان مزاحم بلای جان جاده های زنجان/ عوارضی های زنجان گاردریل کشی شد

دست-فروشان-مزاحم-بلای-جان-جاده-های-زنجان-عوارضی-های-زنجان-گاردریل-کشی-شد

 به دلیل مزاحمت دست فروشان در جاده ها و عوارضی ها، حمل و نقل جاده ای زنجان اقدام به گاردریل کشی در عوارضی زنجان – قزوین شد.

به گزارش موج رسا; دست فروشی در حاشیه جاده ها و عوارضی ها یکی از مشکلاتی است که در چند سال اخیر به شدت رو به افزایش بوده است.

افرادی که به هر دلیلی بیکار شده اند و یا شغل ثابتی ندارند به فروش در کنار جاده ها روی آورده اند در حالی که وجود این افراد در حاشیه راه ها مشکلات بسیاری را برای رانندگان به دنبال دارد.

اگر چه براساس ضوابط جاده ای، فروش هرنوع کالا در حاشیه جاده ها، به خصوص آزادراه ها و بزرگراه ها ممنوع است اما سودجویی برخی افراد موجب افزایش این پدیده در کنار جاده ها شده است.

وجود این دستفروشان در حاشیه توقفگاه های جاده ای و در محل دریافت عوارضی آزادراه های زنجان نیز صدای مسئولان را در آورده و در نهایت منجر به گاردریل کشیدن به عوارضی های زنجان شده است.

در واقع بیشتر افرادی که در جاده ها نسبت به فروش اقلام خود اقدام می کنند روستاییانی هستند که ترجیح می دهند محصولات خود را با قیمت مناسب بدون واسطه عرضه کنند.

اگر چه در این بین افراد دیگری نیز به چشم می خورند اما بیشتر این افراد کشاورزان منطقه هستند که چهره زشتی را به جاده ها داده اند.

"فتح الله پرویزی" رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چندین مورد با دستور قضایی نسبت جمع آوری دست فروشان در محل عوارضی آزادراه  زنجان – قزوین اقدام شد اما  متاسفانه مجددا دستفروشان در محل یاد شده مستقرشدند که نهایتا مجبور به نصب گاردریل در این محل شدیم .

وی افزود: حضور دستفروشان در لاین شمالی عوارضی آزادراه زنجان – قزوین  باعث کاهشی ایمنی در محل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برهمین اساس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زنجان با پیگیری موضوع توسط شورای ترافیک شهرستان و تصویب این شورا مبنی برساماندهی عوارضی،اقدام به نصب گاردریل دوموج به ارتفاع 110 سانتی متر و به طول 200 متر در لاین شمالی عوارضی آزاد راه زنجان – قزوین کرد.

وی تصریح کرد: وجود دستفروشان در حاشیه راه ها که موجب توقف ناگهانی بعضی رانندگان و مسافران برای خرید می شود، ضمن ایجاد مشکلات ترافیکی، گاهی حوادث ناگواری را نیز به دنبال دارد.

این مسئول ادامه داد: این معضل خطرساز درحالی رو به افزایش است که براساس ضوابط جاده ای، فروش هرنوع کالا در حاشیه جاده ها، به خصوص آزادراه ها و بزرگراه ها ممنوع بوده و مسئولان ذیربط نیز موظف به برخورد با این موضوع هستند.

پرویزی بیان داشت: وجود این دستفروشان در محل دریافت عوارضی آزادراه علاوه بر ایجاد خطرهای احتمالی جانی، چهره ای زشت را به ورودی و خروجی استان می دهد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر