logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۷۸۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس زنجان عنوان شد؛

یادآوری روش های زیبای دفاع مقدس موجب وحدت ملی و انسجام اجتماعی می شود/ فرهنگ دفاع مقدس ائتلاف شوم دشمنان را خنثی می کند

یادآوری-روش-های-زیبای-دفاع-مقدس-موجب-وحدت-ملی-و-انسجام-اجتماعی-می-شود-فرهنگ-دفاع-مقدس-ائتلاف-شوم-دشمنان-را-خنثی-می-کند

استاندار زنجان گفت: امروز یادآوری روش های زیبای دفاع مقدس در وحدت ملی و انسجام اجتماعی امر ضروری است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان زنجان، اظهار داشت: همه اقشار،اقوام و ادیان رسمی در دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند.

وی افزود: انتظار داشتیم به لحاظ اهمیت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته مسئولان شخصا در این جلسه شرکت کنند.

این مسئول برضرورت یادآوری فرهنگ دوران دفاع مقدس و تبیین شرایط و فضای آن دوران تاکید کرد و گفت: در شرایط بسیار حساس کنونی نباید صرفا به شعارهای  دوران دفاع مقدس تکیه کنیم،بلکه باید فرهنگ این دوران را به نسل های جامعه انتقال دهیم.

استاندار زنجان ادامه داد: برای عبور از مشکلات فعلی کشور باید در برابر بیگانه و دشمن متحد،یکپارچه و همراه و هماهنگ حرکت کرده و به دوران پر افتخار دفاع مقدس برگشت.

درویش امیری بیان داشت: افتخار دوران دفاع مقدس متعلق به ملت بزرگ ایران است چرا که اگر مردم در این دوران با هم نبوده،قناعت و صرفه جویی را پیشه نمی کردند و صف های طویل نفت، گاز و کوپن را تحمل نمی کردند، امروز جمهوری اسلامی یکپارچه وجود نداشت.

وی گفت: ما در آن روزگار با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردیم که باید با برنامه ریزی های مناسب این فرهنگ را به نسل های جامعه منتقل کنیم.

استاندار زنجان ادامه داد: من فکر می کنم هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای ما محسوب می شود، امروز یادآوری روش های زیبای دفاع مقدس در وحدت ملی و انسجام اجتماعی امر ضروری است.

وی با بیان اینکه تکریم شهدا،رفتن سر مزار شهدا،اهدای شاخه گل و سرکشی به خانواده های شهدا کار پسندیده ای است،افزود: اما کافی نیست چرا که با این روش نمی توانیم فرهنگ آن دوران را به 40 درصدی که دوران دفاع مقدس را ندیده اند، منتقل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در آن دوران شوروی، آمریکا و عراق پشت سر صدام بودند در حالی که ملت ایران با دست خالی در برابر همه ایستاده و پیروز شدند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر این فرهنگ را به درستی به جامعه امروز منتقل کنیم در برابر هجوم امروز ائتلاف دشمنان پیروز می شویم، افزود: همراهی مردم موجب شد تا در این دوران افتخار آفرینی کنیم.

وی برضرورت همکاری همه دستگاه های اداری و اجرایی برای اجرای مطلوب برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: یک گروه و جریان نمی تواند این دوران را مربوط به خود بداند.

این مسئول گفت: شیرینی و بزرگی حماسه دفاع مقدس در متعلق بودن به ملت ایران بود،اگر چه سهم برخی ها بیشتر است.

استاندار زنجان یاد آور شد: فرهنگ غنی همبستگی، وحدت و صمیمیت، اخلاق، تواضع و فروتنی دوران دفاع مقدس باید به نسل های جدید انتقال داده شود.

"علی کاظمی"مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان درادامه این جلسه، اظهار داشت: شهدای بسیج، ارتش، ناجا و جهاد و سپاه و یگان ها مشخص شده است و برای تجلیل در اسامی این خانواده ها در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.

وی از برگزاری مراسم غباروربی مزار شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: برنامه سپاس نیز به منظور سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران انجام می شود.

کاظمی افزود:28 مرداد ماه سال جاری یادواره شهدای روحانی در استان زنجان با حضور مردم و مسئولان برگزار می شود.

وی از برگزاری یادواره های شهدا در روستاهای دارای بیشترین شهید خبرداد و گفت: اجرای یادمان های شهدا غواص و شهید خلبان استان زنجان مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که هنوز نتیجه ای گرفته نشده است.

"اسماعیل خدایی"مشاور امور ایثارگران استاندار زنجان با اشاره به کلیشه ای شدن برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: باید برنامه های این هفته برای مردم ملموس باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر