logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۷۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل خاورمیانه:

هیچ عاقلی تن به مذاکره با ترامپ نمی دهد

هیچ-عاقلی-تن-به-مذاکره-با-ترامپ-نمی-دهد

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه تن دادن به خواسته های نامشروع غرب، نوعی ترس و عدم توکل به خدا و اعتماد به قدرت داخل است، گفت: مذاکره امروز با ترامپ، قدرت بخشیدن به توان داخلی او برای ایجاد چالش های بیشتر علیه جمهوری اسلامی است و هیچ انسان عاقلی تن به این مذاکره نمی دهد.

به گزارش موج رسا; حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به خواسته های نامشروع غرب جهت مذاکرات موشکی، گفت: نادیده گرفتن خواسته های ایران در ماجرای برجام از سوی اروپا، خواست امریکا و رژیم غاصب اسرائیل است، چرا که موشک یکی از مؤلفه های اقتدار نظامی و از سلاح های بازدارنده در برابر تهدیدات خارجی علیه ایران است.

  وی اظهار داشت: آنان می خواهند با عقیم کردن توان موشکی کشورمان، ایران را ذلیل تر از صهیونیست ها در منطقه نگه دارند و نگذارند که یک کشور اسلامی در منطقه قدرتی داشته باشد.

  کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: اگر در زمینه نظامی، دفاعی و موشکی قوی نبودیم به طور قطع هم اسرائیل غاصب و هم آمریکا به ما حمله کرده بودند و آن ها می توانستند قبل از اینکه به جنگ اقتصادی با ما بیایند، از همان  ابتدا از طریق جنگ دوباره نظامی، مراکز اقتصادی و نظامی کشور ما را از بین ببرند.

  ترقی در پاسخ به این سوال که "چرا برخی در کشور با حرف هایشان چراغ سبز به خواسته های نامشروع اروپا نشان می دهند؟" گفت: این گونه تن دادن به خواسته های غربی ها نشان از ترس و عدم توکل آنان به خدا و قدرت و توان داخلی و ملت دارد.

  وی تصریح کرد: این در حالی است که رهبر انقلاب بارها و بارها توصیه کردند و متذکر شده اند که رفتار ما با غرب باید بر اساس رعایت حقوق متقابل باشد، اگر غربی ها حقوق کشور ما را رعایت نکنند و بخواهند یک طرفه منافع خود را در نظر داشته باشند نمی شود روابط ادامه پیدا کند.

  کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: باید تلاش کرد که غرب، حقوق کشور ما از جمله توان و قدرت موشکی و دفاعی ما را به رسمیت بشناسد و بداند که این توان نظامی برای بازدارندگی است و نه تهاجم و می طلب مسئولان توصیه های رهبر انقلاب را در این زمینه بیشتر در نظر داشته باشند.

  ترقی همچنین در ادامه در پاسخ به این سوال که "آیا درخواست مذاکره بدون پیش شرط ترامپ با ایران،همان ترامپی که برچام را پاره کرد، به نوعی تغییر موضع است یا نه؟" گفت: ترامپ از آنجا که در آستانه انتخابات کنگره آمریکا است، می خواهد با کشاندن دوباره ایران به پای میز مذاکره یک برگ برنده انتخاباتی برای خودش مهیا سازد تا بتواند جمهوری خواهان را بیشتر وارد کنگره کرده و برای اقدامات بعدی، قدرت خود را در کنگره افزایش دهد.

  وی در پایان اظهار داشت: مذاکره امروز با ترامپ، قدرت بخشیدن به توان داخلی او برای ایجاد چالش های بیشتر علیه جمهوری اسلامی است و هیچ انسان عاقلی تن به این مذاکره نمی دهد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر