logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۷۷۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای برنامه‌ریزی مطرح شد

121 روستا در استان زنجان با مشکل آب شرب مواجه است/ کمبود تانکرهای آبرسانی/ اجاره آب‌رسانی در استان زنجان بالا است

121-روستا-در-استان-زنجان-با-مشکل-آب-شرب-مواجه-است-کمبود-تانکرهای-آبرسانی-اجاره-آب‌رسانی-در-استان-زنجان-بالا-است

کمبود تانکر‌های آبرسانی و مواجه بودن 121 روستاهای استان زنجان با کمبود آب شرب از جمله مباحثی بود که در جلسه شورای برنامه‌ریزی مطرح شد.

به گزارش موج رسا; کابلی مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به وضعیت آب رسانی سیار به روستاهایی که با مشکل آب شرب مواجه هستند اظهار کرد: در حال حاضر به 40 روستا از طریق تانکر آب رسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجاره آب رسانی سیار در استان زنجان بسیار بالا است تصریح کرد: برای هر بار آب رسانی با یک تانکر 150 هزار تومان پرداخت می‌شود.

کابلی با بیان اینکه برای حل مشکلات بحران آب و تامین آب مورد نیاز برای روستاییان دو تانکر آب پیش‌بینی شده است افزود: دو تانکر 10 هزار لیتری و 6 هزار لیتری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سیل و خسارت‌های ایجاد شده برای تاسیسات آب رسانی در روستاها افزود: خریدارای تجهیزات مورد نیاز و بازسازی انها تدارک لازم دیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به استفاده از مشارکت‌های مردمی در روستاهای بحرانی برای حل مشکلات آب شرب در روستاها افزود: مشارکت‌های مردمی مثل روستای قند بلاق، روستای قزلجه، روستای نکتو ایجرود، روستای سهرین ، روستای سنبل آباد سلطانیه، روستای زرین گل خدابنده و غیره از مشارکت‌ مردمی استفاده شده که در این روستاها در مجموع 580 میلیون تومان از مشارکت‌های مردمی در امر آبرسانی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحث آب رسانی به شدت مشکل داریم عنوان کرد: بالا بودن هزینه اجرای آب رسانی سیار در استان زنجان باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

فریدون هاشم نژاد فرماندار طارم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از روستاها با مشکل جدی با آب مواجه هستند افزود: برخی از روستاییان از مرکز آببر با دبه آب می‌برند و این مشکلی است که برخی از روستاییان گریبانگیر آن هستند.

درویش امیری استاندار زنجان نیز بیان کرد: با توجه به شرایط منابع آبی تعدادی ازروستاها هر ساله با مشکل آب مواجه هستند و این موضوع هر ساله به مشکلات استان افزوده می‌شود و حل این مشکل با خرید تعدادی تانکر به منظور آب رسانی سیار و مدیریت حوزه آب برطرف می‌شود.

وی افزود: اجاره دادن برای آب رسانی سیار به شرکت‌ها به صرفه نیست.

کابلی مدیرعامل آب فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه باید حداقل یک تانکر آب رسانی وجود داشته باشد عنوان کرد: در سال گذشته آب رسانی به  46 روستا به روش سیار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک تانکر حداقل می‌تواند دو بار آب رسانی داشته باشد افزود: در حال حاضر آب فاضلاب روستایی هیچ تانکری برای آب رسانی ندارد.

 مدیرعامل آب فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر آب رسانی سیار با دو تانکر انجام می‌شود افزود: سال گذشته از تانکرهای برخی از ارگانه‌هایی مانند آتش نشانی، آب فاضلاب شهری، سپاه در امر آب رسانی سیار استفاده شد.

جزء قاسمی مدیرعامل آب فاضلاب شهری استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در مدت دو سال گذشته با استفاده از منابع داخلی توانستیم دو تانکر آب تهیه کنیم افزود: در صورتی که مورد استفاده نباشد یکی از تانکرها در اختیار آب فاضلاب روستایی قرار داده می‌شود امسال یکی از تانکرها به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد و یک دستگاه نیز برای مواقع بحرانی استان نگه داشته شده است.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: پیشنهادی که داریم این است که تدابیر لازم برای تهیه تانکر آبرسانی شرکت آب فاضلابهای روستایی و شهری دیده شود.

وی عنوان کرد: تانکرهای سیار از نیازهای ضروری آب فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان است.

مدیرعامل آب فاضلاب شهری زنجان همچنین با اشاره به اینکه داشتن تانکر آب برای شرکت آب فاضلاب الزام است خاطر نشان کرد: زمانی که تانکر آب از جایی یا از ارگان خاصی گرفته می‌شود مختص آب شرب نیست و از آن برای آبیاری برای فضاهای سبز و غیره که بهداشتی نیستند استفاده شدند.

وی عنوان کرد: این امر معضل ایجاد می‌کند و باید تانکر در اختیار آب فاضلاب قرار گیرد و از آن تنها برای آبرسانی آب شرب استفاده شود.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه از بسیج سازندگی در خصوص اقداماتی در حوزه آب انجام می‌دهد تشکر می‌کنیم بیان کرد: این شرایط هم گسترده و استمرار پیدا می‌کند و حتما باید برای تامین تانکر آب شرکت آب فاضلاب روستایی در استان چاره اندیشی شده و خریدار کنیم.

وی در حاضر 121 روستا در استان زنجان با مشکل آب شرب مواجه هستند ابراز کرد: تردید نکنید که سال آینده این تعداد به 150 روستا خواهد رسید.

درویش امیری بیان کرد: وظیفه داریم آب مورد نیاز این روستاها را برطرف کنیم و باید برای تحقق این امر نیازمند همفکری است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر