logo
امروز : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۷۷۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو شورای شهر زنجان:

حدود 40 محله زنجان در مرحله نخست از طرحهای شهرداری خارج می‌شوند/ با برداشته شدن طرحها مردم به راحتی قادر به نوسازی واحدها می‌شوند

حدود-40-محله-زنجان-در-مرحله-نخست-از-طرحهای-شهرداری-خارج-می‌شوند-با-برداشته-شدن-طرحها-مردم-به-راحتی-قادر-به-نوسازی-واحدها-می‌شوند

عضو شورای شهر زنجان گفت: حدود 40 محله زنجان در مرحله نخست از طرحهای شهرداری خارج می‌شوند.

عباس راشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به خارج شدن برخی از محلات شهر زنجان از طرحهای شهرداری اظهار کرد: بنده این موضوع را از شورای سوم پیگیری می‌کردم که اجماعی صورت نمی‌گرفت و در شورای چهارم نیز چند بار به صحن آمد و خوشبختانه در شورای پنجم این طرح مشترک بنده و حمیدی دیگر عضو شورا تصویب شد.

وی افزود: در زمان تدوین طرح تفصیلی در اکثر معابر و به خصوص در بافت قدیمی شهر طرحهایی را قرار داده‌اند و عمده نظر مشاور نیز این بوده که مردم بتوانند با خودرو امکان تردد داشته باشند.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به تبعات اجرای این طرحها گفت: مالکان پلاکها در این مناطق دچار مشکلاتی در زمینه فروش ملک خود می‌شوند و از طرفی باید دید که آیا شهرداری این طرح را اجرا خواهد کرد.

وی بیان کرد: از جمله دیگر تبعات این طرحها می‌توان به بار مالی آن اشاره کرد، در سال 87 ما تبعات اجرای این موضوع را احصا کردیم که نزدیک به دو هزار میلیارد تومان بود.

راشاد با بیان اینکه در بیشتر معابر نیازی نیست که ما به مردم فشار بیاوریم، خاطرنشان کرد: با این طرح جدید شورا به دنبال این هستیم تا معابر و محلاتی که طرحها اجرا نشده را از این لیست خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون نزدیک به 40 معبر را شناسایی کرده و با تصویب در کمیته کار به کمیسیون ماده 5 ارجاع خواهد شد، عنوان کرد: با اجرای این طرحها در بیشتر مواقع مردم دچار خسارت می‌شوند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه ما در شهر زنجان 113 محله داریم، ابراز کرد: ما در کنار این موضوع هویت دادتن به محلات را هم دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد:ئ یکی از مزایای طرح جدید شورا این است که مردم می‌توانند با سرعت در بافت تاریخی شهر اقدام به نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر