logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۷۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان زنجان خبرداد

رشد 12 درصدی مصرف بنزین استان زنجان

رشد-12-درصدی-مصرف-بنزین-استان-زنجان

سرپرست شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به رشد مصرف بنزین در استان زنجان گفت: مصرف بنزین در استان زنجان 12 درصد رشد داشته است.

محسن شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از افزایش 12 درصدی مصرف بنزین طی 4 ماهه نخست سال جاری خبرداد و اظهار کرد: با توجه به روند روبه رشد مصرف در سال جاری به ویژه در تیرماه با توجه به آغاز پیک مسافرتها و از طرفی انتشار شایعاتی در سطح استان مبنی بر افزایش قیمت حاملهای انرژی میزان مصرفی در حدود 135 میلیون و 850 هزار لیتر 97 به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مصرف 121 میلیون و 150 هزار لیتری مدت مشابه سال قبل حاکی از یک رشد 12 درصدی مصرف بنزین در سطح استان زنجان نشان می‌دهد.

سرپرست شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش میزان مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی در استان زنجان تصریح کرد: میزان مصرف نفتگاز در 4 ماهه نخست سال جاری در حدود 160میلیون و 850 هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل 148 میلیون و 900هزار لیتر بوده که این میزان مصرف باعث ثبت یک رشد 8درصدی در مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی استان شده است.

وی همچنین به مصرف نفت سفید در استان اشاره کرد و افزرود: باتوجه به روند گازکشی و از طرفی کاهش مصارف حرارتی خانگی شاهد یک روند نزولی در مصرف این فرآورده هستیم.

شهبازی خاطر نشان کرد: میزان مصرف طی سالجاری 10 میلیون و 980 هزار لیتر بوده که با توجه به مصرف 13 میلیون و 260 هزار لیتری مدت مشابه سال قبل یک کاهش 17 درصدی در میزان مصرف نفت سفید استان در 4 ماهه سال جاری به ثبت رسیده است.

وی به میزان مصرف فرآورده‌های نفتکوره و گاز مایع نیز و بیان کرد: در مصرف نفتکوره شاهد یک کاهش 22 درصدی هستیم بطوریکه میزان مصرف در سالجاری 3 میلیون و 325 هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل 4 میلیون و 284 هزار لیتر بوده و در گاز مایع نیز با توجه به مصرف 4534 تن در 4 ماهه سال جاری و 5408 تن مدت مشابه سال قبل شاهد یک روند کاهشی 16 درصدی به ثبت رسیده است.

سرپرست شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به به وضعیت سوخترسانی در استان زنجان بیان کرد: این شرکت در راستای تامین مستمر و به موقع سوخت استان اهتمام ویژه ای داشته و مورد و مشکل خاصی در اسن راستا در سطح استان وجود ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر