logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
[ شناسه خبر : ۷۷۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های فرهنگی زنجان؛

از برگزاری نمایشگاه کتاب تا راه اندازی سینما سیار در مناطق محروم استان زنجان

از-برگزاری-نمایشگاه-کتاب-تا-راه-اندازی-سینما-سیار-در-مناطق-محروم-استان-زنجان

برنامه های فرهنگی استان زنجان این هفته نیز با برگزاری نمایشگاه کتاب آغاز شده است.

به گزارش موج رسا; نمایشگاه کتاب زنجان با بیش از یک هزارعنوان کتاب از اول تا ۳۰ مرداد در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان دایر شده است.

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در زنجان نمایشگاه کتابی با ٤٠ درصد تخفیف در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان دایر شده است.

این نمایشگاه از سوی کانون کتاب مهدیس همه ساله برگزار می شود و امسال هم در راستای تشویق و ترغیب عموم بالاخص جوانان و نوجوانان برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از یک هزار عنوان کتاب با موضوعات تاریخی، روانشناسی، کودک و نوجوان، شعر و داستان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

*آغاز طرح اکران فیلم در قالب سینمای سیار

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان گفت: طرح اکران فیلم در قالب سینمای سیار در شهرستان های ابهر، خدابنده و خرمدره آغاز شده است.

لیلا بیگلی گفت: سینمای سیار طرحی برای اجرای عدالت فرهنگی در مناطق محروم و دورافتاده استان زنجان است که در یک ماه اخیر مسوولیت آن به انجمن سینمای جوان زنجان سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح سینمای سیار ملزومات پخش فیلم از طریق تیمی در مناطق روستایی و دورافتاده مستقر و برای علاقمندان فیلم های روز ایرانی اکران می شود، افزود:در شهرهایی که سالن های همایش و فرهنگسرا دارند با مشکلی در اکران فیلم مواجه نیستیم.

این مسئول تصریح کرد: در روستاها مجبور به اکران فیلم در فضای باز هستیم و همین موجب پایین آمدن کیفیت تصویر و صدا می شود.

وی ادامه داد: هنوز فرهنگ اکران فیلم در مساجد روستایی و مناطق دورافتاده نهادینه نشده است ولی در تلاش هستیم تا با فرهنگ سازی در این زمینه فیلم های مذهبی را در مساجد روستایی برای مردم اکران کنیم.

 

*درخشش عکاس زنجانی در جشنواره ملی فرهنگ رضوی

حمیدرضا بازرگانی عکاس زنجانی مقام اول رشته عکاسی در هشتمین جشنواره ملی فرهنگ رضوی در رسانه ها را که در استان گیلان برگزار شد را به خود اختصاص داد.

حمیدرضا بازرگانی هنرمند و عکاس زنجانی مقام اول رشته عکاسی در هشتمین جشنواره ملی فرهنگ رضوی برگزار شدرا از آن خود کرد.

گفتنی است در این جشنواره ١٥١٩ اثر  مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت، که از میان این آثار حمیدرضا بازرگانی با اثر فاخر خود با عنوان « مسافران شهر بهشت » موفق به کسب مقام اول در ژانر مستند اجتماعی شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر