logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۷۷۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران:

نماد بزرگی از شیخ اشراق در خیابان سهروردی تهران قرار می‌گیرد/ همه هنرها را برای معرفی شیخ اشراق به خدمت خواهیم گرفت

نماد-بزرگی-از-شیخ-اشراق-در-خیابان-سهروردی-تهران-قرار-می‌گیرد-همه-هنرها-را-برای-معرفی-شیخ-اشراق-به-خدمت-خواهیم-گرفت

دبیر کل کمسیون ملی یونسکو با اشاره به نقش شیخ اشراق در تاریخ گفت: همه هنرها را برای معرفی شیخ اشراق به خدمت خواهیم گرفت.

به گزارش موج رسا; حجت اله ایوبی امروز در آیین بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی با اشاره به اینکه سازمان یونسگو شیخ اشراق و دانشگاه 1750 ساله نیشاپور را در فهرست بزرگدشت های مشاهیر قرار داده است اظهار کرد: این امر دو پدیده بزرگی برای فرهنگ ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما باید در خور سهروردی در جهان ظاهر شویم از مدیران انتظار داریم دست به دست هم بدهند و با هم افزایی این کشور را به سوی رشد و تعالی پیش ببرند.

دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: سینما گران نیز قول دادند از آثار سهرورد فیلم های کوتاه بسازند و همچنین آثار باقی مانده از این مشاهیر بزرگ به زبان ساده ترجمه شود.

وی عنوان کرد: شیخ اشراق نقش برجسنه ای در تاریخ دارد و همه هنرها را برای معرفی شیخ اشراق به خدمت خواهیم گرفت.

ایوبی ابراز کرد: زنجان یکی از شهرهای مشهور و مذهبی بود که مقرر شده هر سال جشن نور به صورت یک هفته در این استان برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال آینده در سالروز تولد شیخ اشراق نور پردازان بزرگ ایرانی و حتی خارجی را جمع کنیم و همانطور که شیخ اشراق با زبان با ما سخن گفت با زبان نور با مردم سخن بگوییم.

دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: برای تهیه یک نماد بزرگ از شیخ شهاب‌الدین سهروردی یک فراخوان خواهیم داشت و این نماد در خیابان سهروردی تهران قرار داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با کمک هنرمندان نیز تصویر درستی از سهرود تهیه خواهیم کرد و هنور در این راستا به اجماع نرسیدیم.

ایوبی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد چهره ای در خور و شایسته سهرود را تهیه کنیم.

اسد اله درویش امیری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مردم فهیم و روشن فکر زنجان در بسیاری از زمینه ها ثابت کردند پیشتاز و پیشرو بودند و هستند اظهار کرد: در دوران مشروطه افتخار بزرگی را از خودشان به جا گذاشته اند.

وی خاطر نشان کرد: زنجانیها در سنگر علم و دانش و پژوهش روشنفکران و متفکران ممتاز و کم نظیری در سرزمین ایران و خارج از ایران به جامعه معرفی کردند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: زنجان پاکترین استان از نظر امنیت و آرامش اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه زنجانیها با وجود داشتن مردمان متدین از نظر شادابی و نشاط رتبه نخست کشور را دارد اظهار کرد: اعتقادات و باورهای عمیق مردم زنجان با شادی ها و نشاط در جامعه به خوبی و زیبایی در کنار هم قرار گرفته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر