logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۷۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به منظور ترويج فرهنگ غذايي صحيح برگزار می شود؛

یک جشنواره برای همه اقوام ایرانی/جشنواره آش ایرانی از 22 مرداد آغاز به کار می کند

یک-جشنواره-برای-همه-اقوام-ایرانی-جشنواره-آش-ایرانی-از-22-مرداد-آغاز-به-کار-می-کند

سيزدهمين جشنواره ملي آش ايراني 22 تا 26 مرداد ماه سالجاري در مجموعه رفاهي، گردشگري گاوازنگ زنجان برگزار مي شود.

به گزارش موج رسا; جشنواره ملي آش ايراني از سال 1384 به عنوان يكي از رويدادهاي مهم فرهنگي در سطح كشور براي ترويج فرهنگ غذايي صحيح و با شعار«غذاي ايراني خوراك جهاني» در سطح ملي در شهر زنجان برگزار مي شود.

 اين جشنواره تاكنون در 12 دوره برگزار شده و يكي از جشنواره هاي ثابت فرهنگي در سطح كشور است كه مورد استقبال گردشگران مسافران و شركت كنندگان از استانهاي مختلف قرار مي گيرد.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: جشنواره گردشگري غذا و هنر آشپزي ايراني با محوريت استعداديابي آشپزي از تاريخ 10 لغايت 12 مرداد ماه سال 97 در استان زنجان برگزار مي شود.

يحيي رحمتي ادامه داد: احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب وکار مستقل، برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری از اهداف این جشنواره محسوب می شود.

وی بیان داشت: ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی ، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذاهای محلی در منو های هتل ها و واحدهای پذیرائی و کیترینگ ها از دیگر اهداف برپايي جشنواره غذا در زنجان است.

رحمتي با بیان اینکه در جشنواره ملی آش ایرانی روزانه برای ۵۰ هزار نفر ۷۰ نوع آش سرو می شود،افزود: این جشنواره ۱۲۰ هزار بازدید کننده دارد.

وی با بیان اینکه زنجان جز محدود و معدود استان هایی است که ۵ تا از برترین های دنیا و منطقه را در خود جای داده است،افزود:غار آهكي کتله خور شگفت انگيز ترين غار خشكي خاورميانه و گنبد سلطانيه بزرگترین گنبد آجری جهان از جمله شگفتی های این استان محسوب می شوند.

این مسئول بیان داشت:همچنین بازار زنجان به طول 2 هزار و 100 متر طولانی ترین بازار تاریخی ایران، بناي رختشویخانه و مردان نمکی از دیگر جاذبه های این استان هستند.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان با بیان اینکه در حال حاضر زنجان با برگزاری جشنواره آش ایرانی و جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زمینه فرهنگ غذایی نیز گام های موثری را برداشته است، افزود: این جشنواره نیز به عنوان جاذبه برای استان محسوب می شود.

رحمتی با اشاره به بازدید بسیاری از هموطنان و توریست های خارجی از این جشنواره، بیان داشت: همه استان های کشور در این جشنواره حضور دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر