logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۷۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در بیانیه سازمان بسیج طلاب وروحانیون زنجان مطرح شد؛

حجاب و عفاف مسئله ای صد درصد اجتماعی است/ ضرورت توجه محوری به مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دستگاه های فرهنگی

حجاب-و-عفاف-مسئله-ای-صد-درصد-اجتماعی-است-ضرورت-توجه-محوری-به-مصوبه-427-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-از-سوی-دستگاه-های-فرهنگی

در بیانیه سازمان بسیج طلاب وروحانیون زنجان آمده است؛امروز حجاب و عفاف یک مسأله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسؤولان و از سوی مردم دارد.

به گزارش موج رسا; سازمان بسیج طلاب وروحانیون درحمایت از حجاب وعفاف بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است،

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَ ذلِکَ أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً”

ای پیغمبر به زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفت و حریت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوسرانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.                                                                                         آیه اول “سوره احزاب آیه ۵۹”.

خودنمائی و جلوه فروشی، یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور، برای جامعه، برای اخلاق، حتی برای سیاست،آثار مخرب و ماندگار است .                                                                   مقام معظم رهبری (مدظله العالی  )

حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات وروایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشگذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. و در مقابل این نگاه مقدس و باکرامت دین اسلام به زن شاهد گستردن دام های فریبنده و کمند های پیدا و ناپیدا ی بسیار خطرناک فرهنگ و تفکر غرب هستیم. دامهایی که درراس آنها سونامی صهیونیست قرار دارد که با چیدن پازل های خطرناک برعلیه زنان برای قدرت یابی بیشتر با اسم طرح نظم نوین  جهانی از حربه های پلید که به صورت پیچیده و عنکبوتی بهم متصل هستند، استفاده می نماید.

صهیونیست ها می خواهند با ایجاد موج غریزه و به نوعی انقلاب جنسی و گسترش رفتارهای ضد فرهنگی و اخلاقی در بین جوانان و زنان و دختران در جوامع مذهبی از پیشرفت و شکوفایی قدرت جوامع اسلامی در مقابل لیبرالیسم مورد حمایت خود جلوگیری کنند و در این راستا قلب دنیای اسلام که کشور اسلامی ایران را مورد هدف قرار گرفته و سمت و سوی تعارض استراتژیک درگیری آنان با انقلاب اسلامی درترویج لیبرالیزم جنسی و اخلاقی تمرکز دارد تمامی سعی خویش را برای تزریق بی عفتی به شریان های حیاتی کشور ما بکارمی برند. 
امروز حجاب و عفاف یک مسأله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسؤولان و از سوی مردم دارد. عرصه ی فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد. ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند، و در این میان مهمترین وظیفه نظام حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است.

ما طلاب و روحانیون بسیجی اعلام میداریم برای ما ننگ است که زن مسلمان با آرایش و خودنمایی و جلوه گری که ساخته و پرداخته دشمنان و مدگرایان است در جامعه حاضر شده دور ازشأن و هویت زن مسلمان دانسته که اسیر زر و زیور و ظواهر و دچار افراط درکار آرایش و نمایش و اسیر نقشه های اندلسی شود .

 از دختران و زنان که به عنوان خط مقدم در مسیر تهاجم و شبیخون بدخواهان نظا م اسلامی و استکبار جهانی در جبهه عفاف و حجاب قرار دارند، درخواست می نماییم : از این میراث ارزشمند و معنوی که از پس اعصار و قرون، باجانفشانی ومجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی ناپذیر به زمان و عصر ما رسیده است، صیانت و پاسداری نمایند.

درادامه مطالبات این سازمان بشرح ذیل اعلام می گردد:

از دولت جمهوی اسلامی می خواهیم مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار داده و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش فراموش ننماید.

از. مجلس شورای اسلامی می خواهیم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در حوزه حجاب وعفاف باشد.

از قوه قضاییه می خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور (علی الخصوص دربستر فضای مجازی) تخریب انجام می دهند، به عمل آورد.

از رسانه ملی این دانشگاه عمومی می خواهیم ، در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.

کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی درخواست می گردد در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است تلاش بیشتری مبذول دارند.

از نیروی انتظامی می خواهیم در برخورد با پدیده بد حجابی با تقویت فعالیت های نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بد پوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.
و در پایان فریاد برمی آوریم دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت همه ی ما برای  عفت و پاکی زنان و خواهران ماست.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر