logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۷۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با اعزام 110 گروه جهادی زنجان محقق می شود؛

شوق خدمت با رمز محرومیت زدایی/ اردوهای جهادی راهی برای خودسازی است

شوق-خدمت-با-رمز-محرومیت-زدایی-اردوهای-جهادی-راهی-برای-خودسازی-است

در سال جاری 110 گروه جهادی از استان زنجان به مناطق محروم اعزام می شوند که خدمات رسانی لازم را به مردم این مناطق ارائه می کنند.

به گزارش موج رسا; بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت زدایی برخوردارست و همواره با انجام کارهای عمرانی نسبت به رفع محرومیت اقدام کرده است.

 این نهاد انقلابی امروز در عرصه‌های مختلف می‌کوشد تا بیانات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی، عدالت محوری و اقتصاد مقاومتی را  تحقق بخشد. 

توجه به محرومین و مستضعفین و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها، هم جزو وظایف دینی و انسانی ماست و هم بعنوان یک تکلیف انقلابی و یک راهبرد استراتژیک در گسترش و صدور انقلاب به شرق و غرب عالم نیز به شمار می آید.

اردوهای جهادی یک فرهنگ است که توسط جوانان پرنشاط و با انگیزه باعث تزریق امید و شادابی به مناطق محروم می‌شود و تردیدی نداریم جوانانی که آستین بالا می‌زنند و دستشان به بیل و کلنگ برای ساخت و ساز آبادانی و رفع محرومیت از مردم بی بضاعت آشنا می‌شود دیگر دچار چالش‌های فرهنگی نخواهند شد و این کاری است که دفاع مقدس برای جوانان نسل گذشته انجام داد.

 جوانان زیادی برای حضور در اردوهای جهادی که اردوهای خدمت به مردم و محرومان است شور و شوق دارند و جهادگران افرادی از بین من و شما هستند که روزهایی از تعطیلات تابستانی خود را در مناطق محروم و در شرایطی سخت برای کمک به هم نوعان خود سپری می‌کنند.

 براساس تدابیر مقام معظم رهبری برای شکوفایی استعدادهای ذخیره شده در جوانان این اردوها آغاز شده  و امروز بسیج سازندگی در عرصه‌های متفاوتی گام برمی‌دارد.

 

*اردوی جهادی موتور محرک اقتصاد

تاثیرگذاری این اردوها به اندازه ای بوده است که می تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور مطرح شود، فلسفه اصلی تشکیل بسیج سازندگی ایجاد روحیه و فرهنگ جهادی بوده است که امروز با گذشت چندین سال از اجرای این اردوها، نتایج آن قابل تامل است.

بسیجیان استان زنجان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بسیج سازندگی تمام توان خود را برای محرومیت زدایی به کار بسته و به شکوفایی اقتصادی و محرومیت زدایی در استان کمک می کنند.

گروه های جهادی دانشجویی استان زنجان در حوزه های عمرانی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، علمی، کشاورزی و... فعالیت دارند و با حضور در روستاهای استان خدمت رسانی می کنند.

در واقع اردوهای جهادی راهی برای خودسازی و محرومیت زدایی است که گروه های جهادی فعال در با حضور در روستاهای دور افتاده استان به رفع محرومیت از چهره این مناطق اقدام می کنند.

اردوهای جهادی با برنامه ریزی هدفمندی برای محرومیت زدایی و پرکردن اوقات فراغت اقشار مختلف اعم از متخصصان، دانشجویان، دانش آموزان، طلاب درصدد است تا این اردوها بهانه ای برای همدلی و انسجام بین اقشار مختلف را فراهم کند.

 

*اعزام 110 گروه جهادی زنجان

"فرهاد امندی" رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: در حال حاضر110 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی خدماتی از قبیل فرهنگی، عمرانی، بهداشتی در مناطق محروم ارائه می کنند.

این مسئول با اشاره به حضور گروه‌های مختلف بسیج دانشجویی، محلات، دانش‌آموزی، کشاورزی و جامعه پزشکی در این اردوها، بیان داشت: در این طرح از ظرفیت خیران برای کمک هزینه‌های عملیاتی همانند عمرانی استفاده می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه این اردوها تا پایان تابستان ادامه دارد، افزود: در پایان طرح گزارشی جامع ارائه می شود.

 

* 20 گروه دانشجویی جهادگر امسال خدمات رسانی می کنند

مسئول برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان نیز از اعزام 20 گروه از دانشجویان جهادگر به مناطق محروم استان زنجان‏ خبر داد.

سعید اوصالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به اعزام نخستین گروه جهادی دانشجویان به مناطق محروم استان اشاره و اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های استان همانند سالهای گذشته برای کمک به آبادانی و محرومیت زدایی به مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره اعزام 20 گروه از دانشجویان جهادگر استان به اردوهای جهادی افزود: این دانشجویان در از 15 تیر ماه تا 15 شهریور ماه در بازه‌های زمانی 10 روزه راهی اردوهای جهادی می‌شوند.

مسئول برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان ‏با بیان اینکه 9 گروه از گروه‌های دانشجویی متعلق به دانشگاه‌های زنجان هستند، ابراز کرد: 3 گروه متعلق به قیدار و 8 گروه نیز متلق به شهرستان ابهر هستند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و سلامت و عمرانی از جمله زمینه‌های فعالیت دانشجویان خواهد بود که در این بین می‌توان رنگ‌آمیزی تعدادی از مدارس روستاهای محروم، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خواهران، برگزاری کلاس‌ها و مسابقات مختلف ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان و یادواره شهدا اشاره کرد.

اوصالی با اشاره به اعزام دو گروه از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی زنجان در روستاهای محروم شهرستان ماهنشان گفت: این دانشجویان برای ارائه خدمات پزشکی و دندان پزشکی و یزیت رایگان به این روستاها اعزام شدند.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه نیز همراهی خوبی با دانشجویان برای حضور در مناطق محروم استان دارند، خاطرنشان کرد: حضور این روحانیون به منظور  بهره مندی دانشجویان از فضای معنوی و اجرای برنامه‌های دینی و پاسخ گویی به مسائل شرعی مردم است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر