logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۷۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

اقتصاد مقاومتی با توسعه علم و تولید داخلی محقق می‌شود/ جنگ اقتصادی دشمن با اتحاد ملت ایران شکست می‌خورد

اقتصاد-مقاومتی-با-توسعه-علم-و-تولید-داخلی-محقق-می‌شود-جنگ-اقتصادی-دشمن-با-اتحاد-ملت-ایران-شکست-می‌خورد

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه دشمن با افزایش تحریم‌ها وارد جنگ اقتصادی شده است گفت: جنگ اقتصادی دشمن با اتحاد ملت ایران شکست می‌خورد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه باید حواسمان را جمع کنیم امروز دشمن روند جنگ خود را تغییر داده و با جنگ اقتصادی وارد شده است بیان کرد: دشمن امروز با  تشدید تحریم‌ها جنگ اقتصادی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برجام را عملا بدترین توافق تاریخ عنوان کرده است افزود: خروج آمریکا از برجام نشان داد که این کشور به هیچ عنوان به تعهدات خود پایبند نیست.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا 40 سال است با هر طریقی در برابر انقلاب اسلامی ایران توطئه‌های فراوانی را انجام داده است بیان کرد: تا به امروز در برابر همه توطئه‌ها ایستادیم و توانستیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب و جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس و اسلام برای ما درس مقاومت داده است افزود: امروز نیز در برابر دشمنان یکپارچه و یکصدا خواهیم ایستاد.

خاتمی با بیان اینکه دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس بهترین امتحان برای ما بود و همه باهم دست به دست هم دادیم و دشمن تا دندان مسلح را از کشور بیرون راندیم افزود: اقتصاد مقاومتی را الگو قرار می‌دهیم و راه حل خروج از مشکلات اقتصادی وابستگی به آمریکا نیست و در هشت سال مقاومت کردیم و نصرت خداوند شامل حال ما شد.

وی اقتصاد مقاومتی امروز را متکی به استعدادهای داخلی و توسعه دانش و علم در کشور عنوان کرد و گفت: باید در مصرف نیز به الگوی مصرف مناسب توجه داشته باشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای مختلف از صدام حمایت می‌کردند و حتی صدام با حمایت کشورهایی همچون آلمان اقدام اقدام با بمباران شیمیایی در شهرهای ایران کرد.

وی تصریح کرد: کشور آلمان سلاح‌های شیمیایی را به صدام می‌داد تا اقدام به بمباران کند و بعد از طرف دیگر از ایران می‌خواست بیماران خود را جهت مداوا به آلمان بفرستد.

خاتمی بیان کرد: آلمانی‌ها بمبهای شیمیایی را میدادند و برای مشاهده آثار و نتایج آن اقدام به پذیرش کسانی که در جنگ قربانی سلاحهای شیمیایی شدند می کردند.

وی به سالروز شهادت شهی آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقیت اشاره و تصریح کرد: این عالم در 11 تیر ماه سال 1361 هجری شمسی توسط منافقین به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان با اشاره به 12 تیرماه سالروز افشای حقوق بشر آمریکایی ابراز کرد: آمریکا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند در طول تاریخ جنایت‌های بزرگی علیه حقوق بشر انجام داده که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز علیه ملت ایران با حمایت‌های خد از صدام جنایت‌های زیادی را انجام داد.

وی به حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در 12 تیرماه سال 1367 هجری شمسی اشاره کرد و افزود: آمریکا برای اینکه نتوانست با حمایت غیرمستیم از صدام کاری از پیش ببرد با حمله موشکی خود به هواپیمای مسافربری ایران می‌خواست ایران را وادار به تسلیم کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا در این جنایت خود 290 نفر از سرنشینان هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار داد بیان کرد: با این کار خود یک جنایت بزرگ تاریخ را بنام خود در تاریخ ثبت کرد.

وی با بیان اینکه اینها حقوق بشر آمریکایی است و آنهایی که به آمریکا خوش بین هستند به این جنایت‌های بزرگ آمریکا علیه مردم بی‌گناه توجه داشته باشند افزود: آمریکا با اقداماتی که علیه مردم بی‌گناه در طول تاریخ انجام داده نشان می‌دهد که اصلا به حقوق بشر تجهی ندارد.

امام جمعه زنجان کارنامه ننگین حقوق بشر امریکا در بمباران سردشت در هفتم تیر ماه اشاره و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد شناخت دشمنان فرمودند «امروز کشور به نیاز شناخت دشمن دارد و مردم دشمن خود را بشناسند».

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر