logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۷۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه مطرح کرد؛

هدایت نقدینگی به سمت بورس، راهکار مقابله با افزایش قیمت ارز/ پرداخت روزانه600 میلیاردی سود سپرده ها بحران خطرناکی است

هدایت-نقدینگی-به-سمت-بورس،-راهکار-مقابله-با-افزایش-قیمت-ارز-پرداخت-روزانه600-میلیاردی-سود-سپرده-ها-بحران-خطرناکی-است

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: هدایت نقدینگی به سمت بورس می تواند بسیار بسیار موثر و مفید بوده و از التهاب بازار ارز بکاهد.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در آذر ماه سال گذشته شاهد معامله 320هزار سکه در بازار عادی بودیم و این زمانی بود که دولت هفده هزار میلیارد پول موسسات را داد.

وی با بیان اینکه در این زمان سپرده گذاران به سودهای بالا قانع بودند،افزود: پس از این اتفاقات قطعاً پول ها به بازارها گسیل می شد که این اتفاق افتاد .

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: جدیداً هم دولت اعلام کرد که مبالغ 200 تا یک میلیارد را هم پرداخت می کند به این ترتیب هشت هزار میلیارد هم نقدینگی به سمت بازارهای مختلف گسیل می شود.

محمودی اصل خاطرنشان کرد: همه اینها در بستر یک نقدینگی بسیار بالایی است که حدود یک هزار و پانصد و سی هزار میلیارد در انتهای سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه این نقدینگی بالاتر از نرخ تولید ناخالص داخلی ما محسوب می شود که بسیار خطرناک هست،ادامه داد: هر روز ششصد میلیارد تومان بانک ها به سپرده ها سود پرداخت می کنند و این بحران بسیار بسیار خطرناک تر از آنی هست که تصور کنیم .

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: البته ما می توانستیم بعضی موارد را پیش بینی کرده و تصمیم درستی اتخاذ کنیم. 

محمودی با اشاره به صحبت های اخیر رئیس سازمان امور مالیاتی،بیان داشت:تشکیل کار گروه برای اخذ مالیات و رصد افرادی که در حوزه سکه و ارز فعالند موجب شد تا در شرایط فعلی بازار، این موضوع به عنوان هزینه قلمداد شود.

وی بیان داشت: البته بحث مقابله بسیار حیاتی است اما هر کاری مکانیزم خاص خودش را دارد و بایستی با تدابیر جلو رفت .

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه درست است کشور ما ظرفیت های متعددی دارد و این ظرفیتها هم در این یکی دو سال نمی تواند به کمک اقتصاد ما بیاید،افزود:  شاید حفظ وضعیت فعلی خودش شاهکار باشد. 

محمودی افزود: ما باید تولیدمان را حفظ کنیم تولید تنها بخشی است که می تواند ما را نجات دهد بورس خودش محل تجمع شرکتهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه هدایت نقدینگی به سمت بورس می تواند بسیار بسیار موثر و مفید باشد،افزود: بورس تنها جایی است که به ازای هر افزایش معامله و ورود نقدینگی در آن تورم نه تنها افزایش پیدا نمی کند بلکه به عنوان کاهنده تورم عمل می کن. 

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشور ما توجه به بخش تولید است چرا که بیشترین آسیب از نوسانات ارزی متوجه تولید شده و بیشترین سود را سوداگران ارزی می برند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر