logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۷۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان عنوان شد؛

کاهش بودجه دستگاه های پرمصرف استان زنجان/ طرح‌های اشتغال روستایی بدون کارشناسی ثبت نام شده است

کاهش-بودجه-دستگاه-های-پرمصرف-استان-زنجان-طرح‌های-اشتغال-روستایی-بدون-کارشناسی-ثبت-نام-شده-است

استاندار زنجان گفت: بودجه جاری دستگاه‌های اجرایی پرمصرف استان زنجان کاهش خواهد یافت.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،اظهار داشت: نرخ پایین تسهیلات نگرانی هایی از جمله مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را مطرح کرد.

این مسئول با اشاره به بررسی های مختلف برای کاهش سوءاستفاده‌ در این پرونده‌ها،خاطرنشان کرد: عدم جذب صحیح و کندی عملکرد از دیگر نگرانی ها در این زمینه بود.

 

*جذب 9.7 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد طرح اشتغال روستایی در کشور مناسب نبود، بیان داشت: میانگین جذب تسهیلات در کشور ۹.۷ درصد است و در همین راستا جایگاه استان زنجان هم مناسب نیست.

درویش امیری استان‌های البرز و قم را در جایگاه‌های نخست دریافت تسهیلات روستایی عنوان کرد و افزود: این در حالی است تعداد روستاهای این دو استان بسیار کم است. 

وی نبود رویه واحد در پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات را از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: ثبت‌نام بدون کارشناسی طرح‌های اولیه موجب ایجاد مشکلاتی شد.

استاندار زنجان با اشاره به عملکرد استان در این حوزه، گفت: شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده بیشترین میزان ثبت‌نامی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی را داشتند.

درویش امیری برضرورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی در این زمینه تاکید کرد و گفت: بانک‌ها و مؤسسات عامل، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها باید در این زمینه اقدام کنند.

وی وجود نگاه سنتی به اشتغال روستایی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: سازمان جهادکشاورزی با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طرح‌های اشتغال سهل‌الوصول را در مناطق روستایی جایگزین کشت‌هایی بامصرف آب فراوان می کنند.

 

*رویه واحدی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: عدم وجود رویه واحد در سیاست‌گذاری‌ها برای کنترل شاخص بهره‌وری در خصوص طرح های تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری وجود دارد.

مهرداد سلطانی گفت: گزارشات نشان می‌دهد هر استان با توجه به  شرایط خود، این نوع تسهیلات را پرداخت کرده است.

وی بیان داشت: در رسته‌بندی‌ها برای تسهیلات دقت لازم به عمل نیامده است و این امر مشکلاتی را به همراه دارد.

سلطانی بر لزوم سیاست‌گذاری و هدایت واحد در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکید کرد و بیان داشت: این تسهیلات باید موجب ایجاد اشتغال شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر