logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۲
[ شناسه خبر : ۷۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
وقف‌چی در گفت‌وگو با موج رسا:

انتقاد از عملکرد ضعیف مدیران به معنای مخالفت با دولت نیست/ استاندار زنجان عملکرد ۲ ساله‌اش را به مردم ارائه کند/ جایگاه روابط عمومی استانداری، اظهار نظر در خصوص نمایندگان نیست

انتقاد-از-عملکرد-ضعیف-مدیران-به-معنای-مخالفت-با-دولت-نیست-استاندار-زنجان-عملکرد-۲-ساله‌اش-را-به-مردم-ارائه-کند-جایگاه-روابط-عمومی-استانداری،-اظهار-نظر-در-خصوص-نمایندگان-نیست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: بهتر است که استاندار زنجان عملکرد ۲ ساله‌اش را به مردم ارائه کند.

به گزارش موج رسا; بعد از اینکه علی وقف چی نماینده زنجان در مصاحبه ای اعلام کرد که استان زنجان به مرکزی برای مدیریت نیرهای غیربومی تبدیل شده و استاندار زنجان باید تاوان تصمیات اشتباهش را بدهد، روابط عمومی استانداری زنجان این سخنان نماینده زنجان را پوپولیستی و از روی عصبانیت دانست و با دفاع از عملکرد استاندار زنجان وقفچی را نماینده مخالف دولت خواند که وقفچی نیز به این سخنان واکنش نشان داد و بار دیگر خواستار ارائه عملکرد دو ساله از طرف استاندار زنجان شد.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اظهارنظرهایی که این روزها علیه وی منتشر شده است، اظهار کرد: دوستان استانداری بهتر است در درجه اول سنجشی از افکار عمومی داشته و بعد اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه باید پرسید که آیا انتقاد از دولت به معنای ناکارآمدی یک فرد است؟ خاطرنشان کرد: در ضمن این افراد بر چه اساسی بنده را مخالف دولت می‌دانند، بنده عقیده دارم باید به هر دولتی که روی کار آمده کمک کرد و اگر این کار را نکنیم به کشورمان خیانت کرده‌ایم اما آیا نقد از دولت و فریاد زدن چالشهای پیش روی کشور به معنای مخالفت با دولت است؟

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهتر است مردم عزیزمان بدانند که با این فریادهای نمایندگان مجلس بود که دولت محترم مجبور شده تا به دنبال جبران بیش از ۲۰ هزار میلیارد از بدهی‌های سپرده گذاران باشد، آیا این موضوع خود بیانگر این نیست که نقد و فریادهای ما منصفانه و برای احقاق حقوق مردم بوده است؟

وی با بیان  اینکه برخی از اظهارنظرها علیه بنده برای گریز از پاسخگویی و به نوعی فرار رو به جلو محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: عملکردم در مجلس شورای اسلامی  سبب شده تا نگاه مثبتی در سطح کلان کشور و همچنین نمایندگان مجلس به بنده شود و تنها روزنامه‌ای که علیه بنده مطلب منتشر می‌کند، روزنامه‌ای استانی بوده که متاسفانه مسئولیتش با یکی  از مدیران کل استانداری زنجان است و طبیعی است که برای متزلزل نشدن جایگاه‌شان و همچنین بیان نشدن برخی مطالب که به ضررشان است، مجبور به تخریب بنده توسط برخی از عوامل شان می‌شوند.

وقف‌چی با بیان اینکه از ویژگی ‌های یک مدیر متدین، شجاع و کارآمد این است که به تعهدات اخلاقی خود عمل کند، خاطرنشان کرد: نقدی که ما داریم این است که استاندار زنجان برخلاف تعهدات اخلاقی و خطوط قرمز ترسیم شده در استفاده نکردن از نیروهای غیربومی به این موضوع توجهی نداشته است، البته نیروی غیربومی به این معنا است که این افراد فقط برای تصاحب قدرت و جایگاه وارد استان زنجان شده‌اند که این به نوعی ظلم در حق مردم استان است.

وی ادامه داد: وقتی در استان زنجان افراد توانمندی هستند که می‌توانند حتی  در سطح کلان کشوری مدیریت کنند که نمونه‌ آنها را مردم می‌شناسند آیا برای یک اداره کل یک نفر مدیر در استان نداریم؟ آیا ما فقط  در صورتی که از استاندار زنجان تعریف کنیم و "به به" بگوییم نماینده خوب می‌شویم؟

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حرف ما این است که وقتی در استان ما افراد توانمندی وجود دارند که می توانند کارایی دستگاه اجرایی را بالا ببرند  چرا از نیروهای ناکارآمد غیربومی استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر دوستان  استانداری بر این باورند که نیروهای غیربومی کارآمد بوده‌اند بهتر است عملکرد دو  ساله اینها را در عمل و نه در شعار به مردم نشان دهند. بنده این سوال را از مردم دارم که آیا خدمات این افراد را در استان دیده و راضی هستند؟

وقف‌چی با بیان اینکه امروز همه می‌دانند که تیم اقتصادی دولت نتوانسته بر مشکلات اقتصادی غلبه کند، گفت: این موضوعی نیست که بنده بگویم، حتی کسانی که به این دولت رای داده و طرفدار آن بودند امروز نقدهای جدی بر عملکرد اقتصادی دارند.

وی با اشاره به اظهارنظرهای اخیر تعدادی از نمایندگان که حتی روزی طرفدار و حامی دولت روحانی بودند، افزود: این نمایندگان هم مشکلات مردم را دیده و صدایشان درآمده است، حتی اصلاح‌طلبان هم نقدهای اساسی بر عملکرد دولت دارند و آیا این نقدهای اساسی به معنای مخالفت با دولت است؟

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده معتقدم که انتقاد منصفانه به معنای تقویت و حمایت از دولت است، خاطرنشان کرد: آن چیزی که برای دولت تهدید محسوب می‌شود همان تزویر، ریا، چاپلوسی و مثبت نشان دادن واقعیت‌های تلخ است.

وی با اشاره به  برخی اظهارنطرها در خصوص اینکه نماینده زنجان از روی عصبانیت از استاندار زنجان انتقاد کرده است؟ بیان کرد: این آقایان با عناوینی همچون عصبانیت و پوپولوستی خواندن اظهارات بنده قصد دارند تا ناکارآمدی خودشان را توجیه کنند، بنده بار دیگر تاکید می‌کنم که این آقایانی که چنین اظهاراتی را مطرح کرده‌اند باید پاسخگوی این اظهاراتشان و همچنین عملکردشان باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهارات مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان را طبیعی دانست و تصریح کرد: این افراد برای اینکه به مطامع خود برسند، ظرفیت‌های استان را نادیده گرفته و چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند چرا که خود نیز در اصل متعلق به این استان نیستند. این نکته را باید بگویم که در حیطه وظایف مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان نیست که در خصوص نمایندگان اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که همه باید همراه و همدل شویم، اظهار کرد: متاسفانه حرف این آقایان به شدت با این موضوع در تضاد است، اینها در مجالس و محافل می‌گویند که علی وقف‌چی مخالف دولت است و از طرف دیگر نیز می‌گویند وقف‌چی هر کسی را که می‌خواهد برای مدیریت به استان می‌آورد، در اینجا این سوال مطرح است که وقتی ما مخالف دولت هستیم دولت چرا به حرف ما گوش می‌کند؟

وقف‌چی بیان کرد: چنین اظهاراتی شاید سخنان مسئولان رده پایین استانی و استاندار زنجان باشد در حالی که باید بگویم بنده در سطح سطح کلان هر وقت که اراده کنم با مسئولان ارشد کشوری ملاقات کرده و مشکلات استان را انعکاس داده و آنها نیز از نظرات بنده  استفاده می‌کنند، دولت خود می‌داند که در سطح ملی ما چقدر همراه دولت در حل مشکلات بودیم و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهادات متعددی برای رهایی از وضع اقتصادی موجود داشته و ارائه کرده‌ایم، گفت: طرحی که منجر به قانون شد در ارتباط با بحث تولیدکنندگان بود و همچنین در ارتباط با وزارت میراث فرهنگی اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث کاهش مالیات استان تلاشهای زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه در مجلس و حذف ممنوعیت تولید سلاح‌های سرد حداقل مواردی است که در سطح کلان کشور پیگیر آن بودیم.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد موفق نمایندگان هستند، افزود: بنده معتقدم که نباید  فاصله‌ای بین دولت و نمایندگان مجلس ایجاد شود و همه باید در کنار هم برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، همچنین همه باید پاسخگوی مردم باشند اما در این قضیه برخی افراد قصد دارند تنها ضعف‌های خود را پوشش دهند.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ]
آقای وقف چی گرامی بنده بعنوان شهروند ایرانی که فریادم به هیچ جایی نمی رسد حتی این موج رسا با چند مخاطب هم آنرا سانسور می کند مخالف دولت هستم چون دولت شبیه حیوانی مثل شتر است اما شما : جنابعالی نباید باهزینه از دولت وملت بدنبال حاتم بخشی از پست های مدیریتی استان به دوستان وافراد ستاد انتخاباتی خود باشید اداراتی که جنابعالی افراد خود را در آنها بکار گماردید از ادارات ضعیف کم کار وخدمت مردم نیستند مردم شریف طارم انسانهای خوب وآزاد اندیش اند اما اینکه اداره ای تحت مدیریت وبی علاقگی آنها باشد را نیز قبول ندارند مردم استان تمام رفتارهای شما را مانند نمایدگان پیشین تحت نظر دارند
فرم ارسال نظر