logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۱
[ شناسه خبر : ۷۳۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

۱۰ هزار چاه غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد

۱۰-هزار-چاه-غیر-مجاز-در-استان-زنجان-وجود-دارد

رئیس کل دادگستری استان زنجان  با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه منابع آب در استان زنجان گفت: ۱۰ هزار چاه غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; جعفر گلمحمدی در دیدار مسئولان قضایی استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 هزار چاه غیرمجاز در استان زنجان وجود دارد اظهار کرد: امروز چالش های موجود در حوزه آب به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به میزان پرونده های وارده به دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در مدت دو سال گذشته 77 هزار و 88 فقره در سال 95 و 85 هزار و 159 پرونده نیز در سال 96 به دادگستری استان زنجان وارد شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: پرونده‌های تشکیل شده بر مبنای معاینات انجام شده در پزشکی قانونی سال ۹۵ حدود ۹ هزار و ۲۵۵ فقره که سال گذشته به ۱۰ هزار و ۹۶ پرونده رسیده که با رشد ۹.۹ درصدی همراه بوده است.

گلمحمدی افزود: متأسفانه در حال حاضر پرونده‌های مالی و چک‌های برگشتی در استان زنجان حجم بالایی از پرونده‌های ورودی به دادگستری را تشکیل می‌دهند.

آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان نیز افزود: وفاق و همدلی که در مجموعه قوه قضائیه در استان است؛ موجب همپوشانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان گفت: متأسفانه در حال حاضر آستانه تحمل در جامعه کاهش یافته و این امر چالش‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

خاتمی با بیان اینکه تشکیلات قضایی در جمهوری اسلامی به مبانی دینی و قرآنی مزین و از پشتوانه فقهی قوی و محکمی برخوردار است، افزود: این قوانین قضایی متکی به اصول فقهی برگرفته از قرآن قابل عرضه به جهان محسوب می‌شود، اما نیازمند یک اقدام علمی برای به روز رسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه کلاً هر کسی که مثل ما فکر نکند قدرت تحمل وی را نداریم، افزود: باید به طریق مختلف بحث فرهنگ‌سازی کنترل خشم در جامعه نهادینه شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر