logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۷۳۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

شهریه دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان پرداخت می‌شود

شهریه-دانشجویان-معلول-تحت-پوشش-بهزیستی-استان-زنجان-پرداخت-می‌شود-

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان 80 درصد شهریه تمامی دانشجویان معلول و تحت پوشش بهزیستی مشغول به تحصیل دردانشگاه آزادوشعب آن در تمامی مقاطع تحصیلی توسط بهزیستی استان زنجان پرداخت می شود گفت: 20 درصد باقی مانده شهریه نیز توسط دانشگاه آزاد بصورت تخفیف اعمال می گردد.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی با اشاره به تفاهم نامه های سازمان بهزیستی اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور و به منظور تحقق اصل عدالت‌محوری و ایجاد فرصت های برابر برای رشد ، شکوفایی علمی و فرهنگی همه دانشجویان به ویژه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، تمام دانشجویان تحت پوشش این سازمان در تمام مقاطع تحصیلی از میزان ۲۰درصد تخفیف شهریه تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برخوردار خواهند شد.

وی افزود: دانشجویان سرمایه های با ارزش جامعه هستند و باید برای توسعه اجتماعی و ریشه کن کردن فقر در جامعه زمینه تحصیل این قشر از جامعه فراهم گردد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: 71 نفردانشجو در مقطع کاردانی ، 160 نفر در مقطع کارشناسی ، 37 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 5 نفر در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند.

محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی ما آموزش در همه مقاطع مختلف تحصیلی است بر همین اساس حفظ و ارتقاء سلامت ، بهبود رفاه و کیفیت زندگی این قشر بسیار مورد حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای ماده ۸ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و همزمان با هدف برابرسازی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی شهریه این دانشجویان از طریق بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه داشتن تأییدیه کمیسیون پزشکی،گزارش مددکاری و مدارک مبنی بر انتخاب واحد و پذیرش در کنکور از مدارک مورد نیاز برای پرداخت شهریه دانشجویان معلول است تصریح کرد: برمبنای دستورالعملهای موجود بهزیستی این مهم دردانشگاههای آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی توسط بهزیستی پرداخت می گردد.

وی گفت: در حال حاضر 273 نفر دانشجو معلول و فرزندان تحت پوشش بهزیستی از جمله گروه های دریافت کننده هزینه دانشجویی در دو بخش توانبخشی و اجتماعی هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر