logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۷۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
چرایی پس گرفتن امضاهای سوال از روحانی

نماینده زنجان: دولت به جای حل مشکلات اقتصادی به دنبال پس گرفتن امضا توسط نمایندگان بود/ به جای حل مشکلات صورت مسئله را پاک کردند

نماینده-زنجان:-دولت-به-جای-حل-مشکلات-اقتصادی-به-دنبال-پس-گرفتن-امضا-توسط-نمایندگان-بود-به-جای-حل-مشکلات-صورت-مسئله-را-پاک-کردند

نماینده مردم زنجان و طارم با اشاره به پس گرفتن امضاهای سوال از رئیس جمهور گفت: دولت به جای حل مشکلات اقتصادی به دنبال پس گرفتن امضا توسط نمایندگان بود.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پس گرفتن امضا توسط برخی از نمایندگان در خصوص سوال از رئیس جمهور اظهار کرد: آن چیزی که باید برای کشور ما مهم باشد در نظر گرفتن منافع ملی و تعریف واقعی و عملیاتی نقش نظارتی نمایندگان است.

وی افزود: دولت محترم نیز که مدعی اجرای قانون، مدعی پاسخگویی به مردم و مدعی حقوق شهروندی است رفتارهای خلاف ادعاهایش را داشته و به نوعی به دنبال فرار از موضوع سوال از رئیس جمهور بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارهای متقابل دولت و برخی نمایندگان مجلس در خصوص سوال از رئیس جمهور خوب نبود، ابراز کرد: کاش همه دست به دست هم می‌دادیم و برای رفع مشکلات اساسی قدم برمی‌داشتیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه تمام تلاش دولت محترم این بود تا امضا نمایندگان در خصوص سوال از رئیس جمهور را پس بگیرد در صورتی که تمام تلاش دولت باید این باشد تا مشکلات و دغدغه‌های اساسی کشور که موضوع اقتصاد است را حل کند.

وقف‌چی تصریح کرد: وقتی ما رویکردمان را تغییر ندهیم، مشکلات روی هم انباشته شده و مسائل اصلی کشور به فراموشی سپرده می‌شوند، اینکه عده‌ای بخواهند ظاهر قضیه را حفظ کنند به نفع هیچ کس نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام برخی نمایندگان در پس گرفتن امضاها ابزار نظارتی مجلس را زیر سوال نمی‌برد، گفت: اعتقاد ما این است که نمایندگان محترم و دولت محترم باید تلاش کنند تا مشکلات کشور و مردم حل شود، وقتی نماینده‌ای به این نتیجه رسید که حتما موضوع سوال از رئیس جمهور را امضا کند پس گرفتن امضا معنایی ندارد و به نظرم این موضوع نباید اتفاق می‌افتاد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که مشکل حل شد به طور یقین همه در امضاهایشان تجدید نظر می‌کنند اما زمانی که مشکلات حل نشده پس گرفتن امضاها صحیح نیست.

وی تاکید کرد: دولت باید تلاش کند تا از بروز مشکلات جلوگیری کند و قبل از ورود نمایندگان مشکلات به وجود آمده را حل کنند اما وقتی نمایندگان به این نتیجه رسیدند که رئیس جمهور باید پاسخگو باشد بنابراین دولت باید برای پاسخگویی شفاف آماده باشد.

وقف‌چی گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف مجلس بحث نظارتی است که خوشبختانه همکاران موضوع نظارت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند که امیدواریم همه در جهت حل مشکلات کشور و مردم قدم برداریم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر