logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۷۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار ایجرود در گفت‌وگو با موج رسا:

آینده روشنی پیش روی پروژه پتروشیمی زنجان است/ ایجاد اشتغال مستقیم برای 1200 نفر با بهره برداری از پتروشیمی زنجان

آینده-روشنی-پیش-روی-پروژه-پتروشیمی-زنجان-است-ایجاد-اشتغال-مستقیم-برای-1200-نفر-با-بهره-برداری-از-پتروشیمی-زنجان-

فرماندار ایجرود با اشاره به وضعیت پتروشیمی گفت: آینده روشنی پیش روی پروژه پتروشیمی زنجان است.

توحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت پتروشیمی اظهار کرد: کمبود اعتبارات سبب شده تا این پروژه تا این مدت به طول بینجامد، متوقف شدن پروژه باعث شد تا بخشی از سهام پتروشیمی به واگذار شود.

وی با بیان اینکه طبق تاکید مسئولان استانی یک ضرب الاجل 3 الی 6 ماهه برای آغاز به کار پروژه پتروشیمی تعیین شده است، ابراز کرد: قرار است 327 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یابد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه قرار است شعبه ارزی کارهای مربوط پتروشیمی در زنجان استقرار یابد، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر قرار است 20 درصد مبلغ ارزی نیز به صورت آورده باشد که 50 درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه از شرکتهای آلمانی مانند جمله زیمنس تجهیزاتی خریداری و به استان وارد خواهد شد، عنوان کرد: پتروشیمی زنجان حدود دو میلیون چهارصد هزار مترمکعب مصرف گاز و حدود 16 میلیون مترمکعب مصرف آب خواهد داشت.

سلیمی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز پتروشیمی زنجان قرار است از طریق سد گلابر تامین شود، ادامه داد: طرحی‌ها برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت در سد گلابر پیش بینی شده و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اینده روشنی پیش روی پتروشیمی است بیان کرد: با بهره برداری از پتروشیمی زنجان حدود 1200 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

فرماندار شهرستان ایجرود با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای 1200 نفر بخشی از معضل اشتغال را در استان حل خواهد کرد، اظهار کرد: در کنار پتروشیمی فولاد نیز بخشی اشتغال استان را به دوش می‌گیرد که امیدواریم این دو پروژه هرچه زودتر به مرحله تولید برسند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر