logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۷۳۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کمبود شدید منابع آبی در استان زنجان/ بارش‌های اخیر کمبود آبهای زیرزمینی در استان زنجان را جبران نکرده است

کمبود-شدید-منابع-آبی-در-استان-زنجان-بارش‌های-اخیر-کمبود-آبهای-زیرزمینی-در-استان-زنجان-را-جبران-نکرده-است

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به کمبود آبهای زیرزمینی در استان زنجان گفت: بارشهای اخیر در استان زنجان تاثیر داشته ولی با جبران کمبودهای سالهای گذشته جبران نشده است.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: منابع آبی استان همچنان دچار محدودیت‌های شدید بوده و بارش‌های اخیر تاثیر چندانی بر سفره های آب زیر زمینی و منابع سطحی نداشته است.

وی تصریح کرد: بارش‌های به ظاهر مناسب اخیر نتوانسته است منابع آب های زیر زمینی استان را تقویت نماید و تنها چیزی که در این زمینه رخ داده است تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران است.

وی به تغییر رژیم بارش از برف به باران اشاره کرده و بارش های لحظه ای و سیلابی باران در استان را باعث عدم فرصت برای جذب باران در لایه ی زمین و تقویت سفره های آب زیر زمینی دانسته و گفت: سد تهم نیز به عنوان مهمترین منبع آب سطحی شهر زنجان همچنان با وضعیت نا مناسبی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه با بارندگی های اخیر شاید نسبت به دراز مدت وضعیت بارش ها بهتر شده باشد ، اما همچنان منابع آب استان دچار محدودیت های شدید قرار دارد تاکید کرد: تمام مدیران باید مدیریت تقاضا را سر لوحه امور خود قرار دهند.

جزء قاسمی با تاکید بر ضرورت تعدیل فشار آب در شهر‌های استان گفت: فشار بالای آب در برخی شهر‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید فشار شبکه توزیع در این شهرها مطابق استاندارد‌های موجود باشد.

وی تعدیل فشار آب را یکی از راهکارهای مهم برای مدیرت تقاضای آب اعلام کرد و افزود: با استاندارد سازی فشار آب میزان مصرف و پرت آب نیز کاهش محسوسی خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به احتمال قطعی های برق در فصل تابستان تاکید کرد: مدیران نسبت به سرویس ژنراتور های برق اضطراری برای زمان‌های قطعی اقدام کرده و آمادگی های لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی به مشکل توسعه تاسیسات شبکه آب و فاضلاب در برخی شهر‌‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی شهرک‌ها در خارج از محدوده نیازمند ارائه خدمات بوده باید ترتیبی اتخاذ شود تا در روند توسعه شهر‌ها‌، مشترکین این مناطق نیز خدمات شرکت آب و فاضلاب را دریافت کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر