logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۷۳۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با حضور اکیپ های امداد رسانی؛

طرح تابستانه دستگاه های اجرایی زنجان آغاز شد/ حضور 16 پایگاه امداد و نجات هلال احمر زنجان در طرح تابستانه

طرح-تابستانه-دستگاه-های-اجرایی-زنجان-آغاز-شد-حضور-16-پایگاه-امداد-و-نجات-هلال-احمر-زنجان-در-طرح-تابستانه

با حضور اکیپ های امداد رسانی چند دستگاه اجرایی زنجان، طرح تابستانه در جاده های استان زنجان کلید خورد.

به گزارش موج رسا; با توجه به فرارسیدن فصل گرما ،اکیپ‌های پلیس راه، سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح تابستانه حضور فعالی دارند.

با شروع تابستان ٩٧، دستگاه‌های انتظامی، خدماتی و امدادی اعم از پلیس، هلال احمر، اورژانس، ... ، تمهیدات خود را بر اساس برنامه‌ریزی های تابستانه اعلام کردند.

این طرح از ٢٤ خرداد ماه سال جاری و همزمان با عید سعید فطر آغاز شده و به مدت ١٠٠ روز ادامه خواهد داشت.

این طرح همزمان با تعطیلات عید سعید فطر آغاز شده  در اجرای این طرح نیز پلیس همچون سال‌های گذشته خط قرمزهایی چون سرعت و سبقت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه در نظر دارد.

در این طرح همچنین ارتکاب دو تخلف حادثه ساز همزمان نیز از جمله مواردی است که علاوه بر اعمال قانون و جریمه سبب توقیف خودروها نیز خواهد شد و مرتکبان چنین تخلفاتی از ادامه سفر باز خواهند ماند.

 

*آمادگی تیم ها و پایگاههای امداد و نجات هلال احمر زنجان

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،اظهار داشت: طرح امداد و نجات تابستانه در راستای آمادگی و پاسخگویی تیم ها و پایگاههای امداد و نجات بین شهری جمعیت استان زنجان به حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی با توجه به افزایش سفرها از 24 خرداد  آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان شهریور ماه اجرایی می شود،افزود:جمعیت هلال احمر در این طرح از تجهیزات مورد نیاز نظیر آمبولانس و سایر وسایل امداد و نجات نیز استفاده می کند.

این مسئول گفت: هدف از اجرای این طرح، امداد رسانی، ارائه کمک های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی در طول فصل تابستان است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: اهداف دیگر این طرح همکاری در انتقال و جابه‌جایی مصدومان حوادث رانندگی با مجموعه پلیس‌ راه و مرکز فوریت‌ های پزشکی و از سوی دیگر ارائه خدمات امدادی اضطراری شامل اسکان و تغذیه در راه ماندگان است.

میرزایی ادامه داد: با توجه به تعطیلات تابستان و افزایش سفرها در سطح کشور به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و ضرورت آمادگی نیروهای عملیاتی با اجرای طرح امداد و نجات تابستانه تمهیدات لازم برای کمک به کاهش حادثه دیدگان در تصادفات جاده ای و ارائه خدمات امدادی به مسافرین در نظر گرفته شده و از دیگر اهداف این طرح است.

وی افزود: در این طرح 16 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 10 پایگاه امداد و نجات ثابت  و 6پایگاه موقت شرکت خواهند داشت.

این مسئول بیان داشت: تعداد 360 نفر از نجاتگران داوطلب و ۷۵ نفر پرسنل امدادی جمعیت در این طرح مشارکت داشته و 20 دستگاه خودروآمبولانس ، 8 دستگاه خودرو نجات، 10دستگاه موتور امدادی، 9 دستگاه موتور آمبولانس، سه دستگاه خودرو آرگو و 10 دستگاه خودروی پشتیبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، برنامه آماده سازی پایگاهها، توان افزایی و بازآموزی نجاتگران برای برگزاری هرچه بهتر طرح مذکور انجام شده است، خاطرنشان کرد: از مردم به ویژه مسافران تقاضا می شود در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، بلافاصله با تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند.

 

*استقرار اکیپ های محسوس و نامحسوس پلیس در جاده ها

سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی نیز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان اظهار داشت: از 24 خرداد ماه طرح تابستانی پلیس با حضور دستگاه‌های اجرایی اورژانس، مدیریت بحران، هلال‌احمر، سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها و راهداری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ۸۰ اکیپ به صورت محسوس و نامحسوس در جاده ها مستقر می شوند و اجرای طرح تابستانی یک هفته زودتر شروع می شود.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: امسال برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده و با آغاز طرح‌های تابستانی قرارگاه‌های  تابستانی در استان زنجان تشکیل‌شده و در محل‌ها مستقر می‌شوند.

شیرمحمدی  بر کنترل جدی محسوس و نامحسوس پلیس‌راه از ناوگان‌های مسافربری تأکید کرد و گفت: پلیس‌راه در این میان تست سلامت رانندگان را در دستور کاری خود دارد و با متخلفان برخورد جدی می‌کند و پلیس‌راه با رانندگانی که از قوانین تخلف کنند و یا از مواد مخدر و الکل استفاده کنند برخورد شدید کرده و خودروی آنها متوقف می‌شود.

وی افزود: پلیس با رانندگانی که خودرو خود را معاینه فنی نکرده باشند برخورد کرده و مانع مسافرت آنها خواهد شد.

شیرمحمدی تصریح کرد: شهروندان زنجانی در ایام تابستان به هنگام تردد در محورها با رعایت قوانین رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر