logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۷۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
به شکرانه بندگی خداوند متعال؛

نماز عید فطر در سراسر استان زنجان برگزار شد

نماز-عید-فطر-در-سراسر-استان-زنجان-برگزار-شد

با حضور مردم و مسئولان استان زنجان، نماز عید فطر عید بندگی در مصلی های نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش موج رسا; مردم مومن و روزه‌دار استان زنجان امروز به شکرانه 30 روز بندگی در مساجد و مصلی‌های نماز حاضر شدند و نماز عید فطر را با سر دادن ندای ملکوتی «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَ...» اقامه کردند.

قشرهای مختلف مردم مومن و خداجوی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره، سلطانیه، ایجرود، ماهنشان، طارم و همه شهرها و روستاها در اقامه نماز این عید باشکوه شرکت کردند.

در مرکز استان زنجان مراسم این روز علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها در مصلی به امامت و سخنرانی آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

پایگاه های جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره مردم مومن و روزه‌دار نیز در سطح استان زنجان نسبت به جمع آوری زکات اقدام کردند.

یکی دیگر از برنامه‌های امروز عید فطر برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در مصلی خاتم‌الانبیا بود که مردم مومن زنجان به تبرک از این ایستگاه‌های صلواتی بهره‌مند شدند.

گفتنی است،روز اول ماه شوال مصادف با عید فطر است که مسلمانان، پس از یک ماه روزه و عبادت پروردگار، چشم به راه این روز بزرگ بوده و آن را جشن می‌گیرند.

کشورهای مسلمان دیگری نیز همچون مصر، امارات و یمن با برپایی آیین‌های خاص خود در این عید، ماه مهمانی خداوند را بدرقه می‌کنند.

در این روز مسلمانان نماز عید فطر را به جماعت می‌خوانند روزی که، روزه گرفتن در آن حرام است و پرداخت زکات فطره در این روز بر هر مسلمانی واجب است.

مردم زنجان با حضور در صفوف بهم پیوسته بار دیگر اتحاد و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر