logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۷۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد

تامین مواد اولیه 51 واحد تولید شمش روی استان زنجان از معدن انگوران

تامین-مواد-اولیه-51-واحد-تولید-شمش-روی-استان-زنجان-از-معدن-انگوران

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در استان زنجان 51 واحد تولید شمش روی و 7 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری در جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و روی انگوران و نحوه عرضه در بورس کالا با بیان مطلب فوق اظهار کرد: به طور کلی در کشور 81 واحد تولید شمش روی و 13 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

وی بیان کرد: از این تعداد 51 واحد استانی با ظرفیت 275 هزار تن و 7 واحد فرآوری در استان با ظرفیت 6.1 میلیون تن در لیست سهمیه بندی مواد معدنی این معدن قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ظرفیت کل این واحدها بر اساس پروانه های بهره برداری صادره بالغ بر 298 هزار تن است.

وی ابراز کرد: سهمیه اختصاص یافته برای واحدهای شمش روی حداکثر 30درصد و برای واحدهای فلوتاسیون 17 درصد است.

فغفوری افزود‌: این امر حاکی از آن است که معدن انگوران به تنهایی جوابگوی ظرفیت های موجود در استان و کشور نیست و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در خصوص عرضه مواد معدنی این معدن در بورس کالا بیان کرد: طبق قانون در صورتی که دولت در معادن اجازه قیمت گذاری نداشته باشد و مواد معدنی در بازار رقابتی عرضه شود ، امکان عرضه آن در بورس نیز فراهم می‌شود که این امر در خصوص معدن انگوران صدق نمی‌کند.

استخراج 16 میلیون تن مواد معدنی از معدن انگوران

مقدم علی معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز با اشاره به وضعیت ذخیره مواد معدنی معدن انگوران گفت‌: از 22 میلیون تن مواد معدنی موجود در معدن انگوران ، تا پایان سال 96 ، 16 میلیون تن استخراج و مصرف شده است.

وی تصریح کرد: از 6 میلیون تن مواد معدنی باقی مانده در این معدن 4 میلیون تن در بخش روباز معدن و2 میلیون تن در بخش زیر زمینی می باشد.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 35 قانون رفع موانع تولید باید استخراج و فروش مواد معدنی ازطریق بورس عرضه شود که در این راستا بدنبال اجرای صحیح قوانین در این خصوص هستیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر