logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۷۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان:

تحقق 83 درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در استان زنجان طی سال گذشته

تحقق-83-درصدی-اشتغال-پیش‌بینی-شده-در-استان-زنجان-طی-سال-گذشته-

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان از تحقق 83 درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا آبی پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال اظهار کرد: سال گذشته اقدامت قابل توجه و درخوری در حوزه اشتغال استان زنجان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال قبل برای نخستین بار یک برنامه جامعی تحت عنوان اشتغال فراگیر تنظیم و تدوین و به استان‌ها برای اجرا ابلاغ شد، اضافه کرد: در این زمینه  برش استانی مشاغل متعدد تعریف شده و اجرایی شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به اینکه طرح اشتغال فراگیر در سه بخش اجرایی و عملیاتی شد، بیان کرد: در همین زمینه در بخش نخست رسته‌های منتخب رشته مشاغلی که در سالیان گذشته بیشترین اشتغال را داشته است و این رشته مشاغل حلقه‌های پیشین و پسین آن شکل نگرفته بود، هدفگذاری شده و نسبت به احیای آن اقدام شد.

آبی‌پور افزود: همچنین بخش دوم نیز سیاست‌های مداخلاتی بود که در راستای اشتغال فارغ التخصیلان برنامه ریزی شده و در قالب آن نسبت به ارائه آموزش‌هایی در قالب طرح کارورزی و آموزش در محیط واقعی و البته طرح روستا تعاون نسبت به انجام فعالیت‌ها اقدام شد.

وی گفت: بخش سوم نیز اشتغال حمایتی مربوط به کمیته و بهزیستی بود و توانمندسازی های لازم انجام  شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه سال قبل استان متعهد برای اجرای 27 هزار شغل بود که در نهایت موفق به ایجاد 22 هزار و 700 شغل معادل 83 درصد از پیش‌بینی‌ها شد، عنوان کرد: البته تا خردادماه امسال نیز فرصت اشتغال در این زمینه را داریم و اعطای تسهیلات تا این بازه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال جاری نیز طبق برنامه ابلاغی از سوی دولت در استان اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشاغل در سه دسته مهم صنعت، خدمات و کشاورزی اجرایی می‌شود که طبق آمار استان زنجان در بحث ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و کشاورزی بالاتر از نرم کشوری بوده و در بخش خدمات پایین‌تر از نرم کشوری است.

آبی‌پور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های استان استفاده از ظرفیت استان در حوزه خدمات و احیای مشاغل در این بخش در رسته گردشگری است، گفت: برنامه ریزی جامعی برای این کار شده است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر