logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۱
[ شناسه خبر : ۷۲۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پروژه رستوران گردان مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان به زودی آغاز می‌شود/ جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را گرفته‌ایم

پروژه-رستوران-گردان-مجموعه-گردشگری-گاوازنگ-زنجان-به-زودی-آغاز-می‌شود-جلوی-ساخت-و-سازهای-غیرمجاز-را-گرفته‌ایم

معاون استاندار زنجان با اشاره به مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان گفت: پروژه رستوران گردان مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان به زودی آغاز می‌شود.

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آخرین وضعیت مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان اظهار کرد: پروژه مجموعه گردشگری گاوازنگ از سالها پیش در جریان بوده و ما نیز به صورت کلی همان رویکرد توسعه‌ گردشگری در این محدوده را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره اینکه اولویت ما در مجموعه گاوازنگ تکمیل طرحهای نیمه کاره از جمله فوت کورتهای ایجاد شده است، ابراز کرد: در اولین گام این فوت کورتها تکمیل خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برنامه دوم این است که زمینهایی که به بخش خصوصی واگذار شده بود نیز فعال شوند، افزود: خوشبختانه تعدادی از مالکین این زمینها کارها را در بخشهای مختلف از جمله تجاری آغاز کرده‌اند که امیدواریم با حل کردن مشکلات اینها کارها سرعت گیرد.

وی در خصوص احداث رستوران گردان و هتل 5 ستاره در مجموعه گردشگری گاوازنگ خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار رستوران گردان پای کار است و به زودی احداث این رستوران را آغاز خواهد کرد.

سلطانی با بیان اینکه در مورد هتل 5 ستاره نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم، گفت: در خصوص هتل ما نمی‌توانیم بگوییم که سرمایه‌گذار پای کار است، با چند سرمایه‌گذار رایزنی شده و اعلام آمادگی نیز کرده‌اند اما هنوز روندها به صورت کامل طی نشده است.

وی با اشاره به اینکه رستوران گردان در ارتفاعات بالاتر گاوازنگ احداث خواهد شد، بیان کرد: تفاهم نامه این موضوع با سرمایه‌گذار منعقد شده و فقط برخی مسائل حقوقی مانده که به زودی حل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه البته بنده تاکیدی بر روی گردان بودن این رستوران ندارم، اظهار کرد: گردان بودن این رستوران در اولویت نبوده و بر عهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه گاوازنگ در چند بخش است که باید تکمیل شود، افزود: بخشی از کارها باید توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان انجام شود و بخشی از کارها نیز در خصوص ساماندهی روستای موجود است.

سلطانی با بیان اینکه در طرح مصوب قرار بود این روستا جابه جا و اراضی برای گردشگری آزادسازی شوند، گفت: این رویکرد تا به امروز نه تنها اتفاق نیفتاده بلکه تعداد افرادی که به صورت غیرمجاز ساخت و ساز داشتند نیز افزایش یافته است، در گام اول ما جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در رویکرد تشویقی نیز به دنبال این هستیم تا با بازنگری‌هایی که در طرح گردشگری گاوازنگ وجود دارد شاید این زمینه را نیز آماده کنیم که صاحبان زمینها خود منتفع شده و ما همه آنها را تملک نکنیم، این رویکرد هنوز تدوین نشده اما  به دنبال این هستیم تا این شرایط را فراهم کنیم.

معاون عمرانی استاندار زنجان افزود: قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم تا افرادی که در منطقه دارای زمین هستند به جای ساخت و ساز غیرمجاز امکان استفاده از زمین‌شان فراهم شده و به صورت قانونی فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: طرح قبلی به قوت خود باقی است و رویکرد جدید به این معنا نیست که روستا جابه جا نمی‌شود اما ممکن است به این نتیجه برسیم که بخشی از روستا لزومی برای جابه جایی نداشته باشد یعنی نگاه قبلی را کمی تعدیل کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر