logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۷۲۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر انجمن ادبی فریاد زنجان:

اکثر موسسات قرآنی زنجان در آستانه تعطیلی هستند/ رکود فعالیت های فرهنگی با واگذاری فرهنگسراها

اکثر-موسسات-قرآنی-زنجان-در-آستانه-تعطیلی-هستند-رکود-فعالیت-های-فرهنگی-با-واگذاری-فرهنگسراها

مدیر انجمن ادبی فریاد زنجان گفت: به دلیل سختگیری اداره دارایی و اختصاص مالیات تکلیفی، اکثر موسسات قرآنی در شرو تعطیلی هستند.

ناصر ولایی در گفت و گو خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: با کم شدن حمایت های آموزشی و تجهیزات قرآنی موسسات قرآنی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی با اشاه به مشکلات بیمه بازنشستگی فعالان قرآنی،افزود: از سال 94 سهمیه ای برای این قشر در نظر گرفته نشده است.

این هنرمند زنجانی خاطرنشان کرد: به دلیل سختگیری اداره دارایی و اختصاص مالیات تکلیفی، اکثر موسسات قرآنی در شرو تعطیلی هستند که در صورت عدم دخالت مسئولان باید شاهد فاجعه فرهنگی در خصوص آموزه های قرآنی باشیم.

ولایی با اشاره به عدم اجرای دقیق واگذاری آب،برق و گاز رایگان به موسسات قرآنی،گفت: این موضوع علیرغم تصویب مجلس شورای اسلامی انجام می شود.

وی تصمیم واگذاری فرهنگسراها به بخش خصوصی را منجر به از بین رفتن فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و افزود:تجربه عینی در استان های آذربایجان شرقی  و گلستان نشان از عدم کارآیی در صورت واگذاری است.

وی بیان داشت: باید در مقابل معضلات اجتماعی به دنبال حرکت فرهنگی بوده و انجمن های ادبی و هنری می توانند در این زمینه نقش موثری را ایفا کنند.

ولایی برضرورت حمایت از نویسندگان و هنرمندان شاعر تاکید کرد و گفت: انتظار می رود مجریان تدبیر و امید هنرمندان را از عملکرد خود نا امید نکنند.

وی با بیان اینکه در ایران تنها 100 نسخه از کتاب های چاپ شده با قیمت تمام شده از سوی ارشاد اسلامی خریداری می شود،ادامه داد: اعتبارات فرهنگی از سال 95 تا 96 به یک سوم تقلیل یافته است.

وی از مسئولان خواست تا با ارائه تسهیلات کم بهره و دراز مدت هنرمندان را یاری کنند.

ولایی  تهیه و تامین مسکن را از دیگر خواسته های هنرمندان استان برشمرد و بیان داشت: باید از هنرمندان حمایت های لازم صورت گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر