logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۷۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد؛

بهره‌مندی بیش از 10 هزار مددجوی زنجانی از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد/ ارائه آموزشهای پیشگیری از اعتیاد برای 1940 مددجو

بهره‌مندی-بیش-از-10-هزار-مددجوی-زنجانی-از-خدمات-مشاوره‌ای-کمیته-امداد-ارائه-آموزشهای-پیشگیری-از-اعتیاد-برای-1940-مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ده هزار و 691 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان سال گذشته از خدمات مشاوره ای این نهاد بهره مند شدند.

هدایت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است اظهار کرد: تقویت بنیان‌های فکری خانواده ‌های تحت حمایت کمیته امداد باهدف تحکیم خانواده و توانمند سازی فکری و فرهنگی آن‌ها از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است.

وی بابیان اینکه تقویت باورهای دینی و ایمانی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، ادامه داد: برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از بهره‌مندی 10 هزار 691نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مشاوره‌ای این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف در قالب مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.

صفری به برگزاری دوهزارو807جلسه مشاوره فردی وگروهی به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: 355نفر از مراجعه کنندگان مشاوره فردی و هزار 385نفر راهنمایی بودند که 196نفر اتمام مشاوره و157نفر تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: 50 جلسه مشاوره گروهی برای 286نفرو218جلسه کارگاه آموزشی و راهنمایی برای هشت هزار و 665نفر در سال گذشته برگزار شده است که در مجموع بیش از 34 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: برای هزار و 940 نفر از مددجویان تحت حمایت در حوزه پیشگیری از اعتیاد آموزشهای لازم ارائه گردیده وتعداد 28نفر از مددجویانی که دارای مشکلات اختلال حاد روانشناختی بودند به مراکز درمانی که تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد دارند معرفی شدند.

وی گفت: شناسایی گروه‌های هدف به‌ویژه کودکان در معرض آسیب و ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی خانوارهای با زن سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش آموزان دبیرستانی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از اقدامات مهم کمیته امداد در حوزه مشاوره و آموزش بوده است.

صفری با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه نیز استفاده‌شده است. اظهار کرد: ارائه آموزش‌های گروهی درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده، پیشگیری از آسیب گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از برنامه های حوزه مشاوره در سال گذشته بوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر