logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۷۲۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
فردا؛

روز قدس،روز حیات امت اسلام است/ آمادگی زنجانی ها برای برگزاری راهپیمایی روز قدس

روز-قدس،روز-حیات-امت-اسلام-است-آمادگی-زنجانی-ها-برای-برگزاری-راهپیمایی-روز-قدس

"روز حیات امت اسلام"؛ شاید این تعبیر را بتوان یکی از زیباترین و رساترین تعاریف از حقیقت ماهیت روز قدس نامید که از بیان پیرجماران آن امام عظیم الشأن که خود مبدع این روز بزرگ بود صادر و در تاریخ ماندگار شد.

به گزارش موج رسا; روز جهانی قدس احیاگر هویت اسلامی مسلمانان در مبارزه با ظلم بوده و مسلمانان با همبستگی و اتحاد خود از مردم سرزمین فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی محافظت می کنند.

روز جهانی قدس مقاومت دینی و مردمی حزب الله در برابر جریان صهیونیستی محسوب می شود که موجب ایجاد موج سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام بوده و با هدف خنثی کردن موج های تبلیغاتی و روانی صهیونیستی علیه اسلام برگزار می شود.

در واقع روز قدس، روز احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین، روز فریاد بر سر استکبار جهانی است که به همین مناسبت مردم استان زنجان نیز همچون سال های گذشته در این راهپیمایی شرکت می کنند.

همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس،بار دیگر مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی و نیز مردم همیشه در صحنه استان زنجان با خلق حماسه‌ای ماندگار همانند گذشته از مظلومیت مردم فلسطین حمایت کرده و با فریاد خود به مستکبران جهانی بگویند که ملت ایران همیشه از مردم صبور این سرزمین حمایت خواهند کرد.

مردم استان زنجان از زن و مرد،‌ پیر و جوان همه در صحنه حاضر می شوند تا بار دیگر به دنیا نشان دهند که دین، دنیا و معنویت آنها با ارزش‌ هایی همچون حمایت از مظلومان و همچنین مستضعفین جهان گره خورده است.

 

*آمادگی سازمان ها و ادارات برای شرکت در راهپیمایی روز قدس 

ادارت و سازمان های دولتی و غیر دولتی استان  با صدور بیانیه های جداگانه ای برای حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام آمادگی کرده اند.

در این بیانیه ها آمده است، روز قدس روز اعلام انزجار نسبت به استکبار جهانی و روز وحدت و  یکپارچگی مسلمانان است و شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف است.

همچنین در این بیانیه ها با دعوت از عموم مردم ولایتمدار و حامی مظلوم استان زنجان برای شرکت و حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از آرمان فلسطین به جهانیان نشان دهند.

 

*آغاز راهپیمایی از میدان قائم زنجان

سید سعید حسینی،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: مراسم راهپیمایی روز قدس زنجان از میدان قائم(کوچه مشکی سابق) آغاز و راهپیمایان پس از طی خیابان رهبری کوچه مشکی در مصلی خاتم الانبیا نماز وحدت بخش جمعه را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه در طی برگزاری راهپیمایی برنامه های مختلفی پیش بینی شده است، تصریح کرد: برگزاری ایستگاه های صلواتی و نقاشی از برنامه های پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم زنجان بار دیگر در راهپیمایی روز قدس به صورت باشکوه شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر رژیم غاصب اسرائیل از شعارهای اصلی مردم زنجان در این راهپیمایی محسوب می شود.

حسینی تصریح کرد: تجدید پیمان با مقام معظم رهبری و حمایت از مردم و انتفاضه فلسطین از دیگر اهداف این برنامه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس از ساعت 10صبح روز جمعه آغاز می شود، یادآور شد: مردم زنجان همپای سایر مردم کشور در این راهپیمایی شرکت می کنند.

 

*محدودیت های ترافیکی روز قدس

رمضان آفریدون در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم  راهپیمائی روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، تردد و توقف کلیه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در این روز از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا پایان مراسم در مسیرهای اعلامی ممنوع است.

وی تصریح کرد: محدودیت ترافیکی از میدان قائم‌، کوچه مشکی‌، میدان رسل به سمت مصلای نماز جمعه از ساعت 8 و 30 دقیقه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان بیان کرد: روز قدس‌، روز تجلی وحدت و روز اثبات وفاداری در دفاع از آرمان ها‌، ارزش‌های اسلامی و حمایت از مردم مظلوم است.

وی تصریح کرد: در این روز تردد وسائل نقلیه در میدان قائم‌، کوچه مشکی‌، میدان رسل به سمت مصلای نماز جمعه و خیابان‌های اصلی و فرعی منتهی به این مسیر ممنوع خواهد بود.

آفریدون با تاکید بر اینکه خودرو‌های پارک شده در این مسیرها بوسیله جرثقیل به پارکینگ انتقال داده می‌شوند افزود: از مردم همیشه در صحنه زنجان تقاضا می‌شود که از پارک خودرو‌های خود در مسیرهای اعلامی جدا خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه خیابان‌های منتهی به مسیر اصلی راهپیمایی تا 50 متری مسدود می‌شود گفت: علاوه بر خودرو تردد موتور‌سیکلت و دوچرخه نیز در زمان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس نیز در میسرهای اعلامی ممنوع بوده و شهروندان عزیز می‌توانند از خیابان‌های مجاور به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

 

*اعمال تدابیر امنیتی ویژه راهپیمایی روز قدس در زنجان

گفتنی است، علاوه بر اجرای طرح‌های ترافیکی‌، طرح‌های ویژه انتظامی نیز در روز جهانی قدس در استان زنجان به اجرا در آمد و ماموران انتظامی علاوه بر شرکت در راهپیمایی‌، نسبت به برقراری نظم، امنیت شهروندان تمهیدات ویژه‌ای را به اجرا خواهند گذاشت.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،اظهار داشت:با توجه به شرایط بین المللی و منطقه ای راهپیمایی روز قدس اهمیت بیشتری دارد چرا که روز قدس نماد وحدت و همبستگی بین ملت های دنیا محسوب می شود.

وی افزود: در چنین روزی همه مسلمانان جهان همبستگی بین المللی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به نمایش می گذارند و هر قلم و قدمی که بخواهد این موضوع را کمرنگ کند،خلاف منافع اسلامی حرکت کرده است.

این مسئول با بیان اینکه روز قدس نماد مقاومت و ایستادگی و مبارزه مستمر مستضعفین با استکبار جهانی است، ادامه داد: خط مقاومت از روز قدس بهره می گیرد در جوامع اسلامی باید ادامه یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: روز قدس نماد مظلومیت اسلام و مسلمانان است و هر کس که داعیه مسلمانی و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) را دارد باید در این راهپیمایی شرکت کند.

 

*دعوت احزاب به شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس

روح‌الله صمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت:  امام خمینی (ره) نیز به برگزاری باشکوه این راهپیمایی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: روز قدس تلاش مسلمانان جهان برای آزادی قدس شریف و احقاق حقوق این مردم است و مردم زنجان همپای سایر مسلمانان جهان در این راهپیمایی شرکت می کنند.

دبیر حزب مؤتلفه شهرستان زنجان روز را قدس نماد جهان اسلام عنوان کرد و افزود:با توجه به این امر که ظلم بسیاری به مظلومان فلسطینی روا داشته می‌شود، باید با شکوهتر در این راهپیمایی شرکت کنیم.

وی روز قدس را همایش سراسری حضور مسلمانان جهان دانست و گفت: برای مقابله با اقداماتی نظیر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به فلسطین باید با مردم این سرزمین همگام بود.

روی حیات و بیداری است؛ روز عظمت و حرکت؛ روز رهایی و وصل؛ روزی که فریاد دادخواهی مظلومان همه تاریخ، از گلوگاه بصیرت و شجاعت و معرفت امت اسلام، بیرون می تراود و کاخ ظلم و جور صهیونیسم غدار و جهانخوار را می لرزاند. روز قدس نه فقط روز رهایی فلسطین که به فرموده خمینی کبیر، روز «اسلام» است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر